קרלובי וארי עם ילדים

קרלובי וארי

טיול משפחתי בקרלובי וארי, עיירת ספא במערב צ'כיה

השנה היא 1350, המלך קארל הרביעי, אבי האומה הצ'כית, יוצא למסע צייד בעמק נהר הטפלה. הוא יורה בצבי וכאשר הוא ניגש לחפש את החיה שצד הוא מגלה שהצבי חי,  מלקק את פצעיו ולוגם ממי מעיין

קארל הרביעי שהיה חולה במחלת גאוט, מנסה בעצמו את מי הנביעה החמים ומבין שלמים יש כוח מרפא. הוא נותן הוראה ליישב את המקום. כך נולדה עיירת הספא – קרלובי וארי.

קרלובי וארי עם ילדים

קרלובי וארי

קרלובי וארי, או בשמה הגרמני קרלסבאד,  הפכה לעיירת מרפא מפורסמת באירופה. החל מהמאה ה18 כל המי ומי הגיעו להחלים ולנפוש בה. מלכים ומלכות ופמלייתם, פוליטיקאים וסוחרים עשירים, סופרים, מדענים מלחינים ואמנים. במאה העשרים הצטרפו אליהם שחקני קולנוע וידוענים. העיירה הציורית מתהדרת ברשימה שמית מפוארת של כל מי שביקר בה – הקיסר פרנץ יוזף, נפוליאון, בטהובן,  מוצרט, גתה, פרוייד, קרל מרקס,  וכמובן מאות שחקני קולנוע שהגיעו לפסטיבל הסרטים המפורסם של קרלובי וארי.

קרלובי וארי עם ילדים
קרלובי וארי עם ילדים

איך מגיעים?

טיסה ישירה

בין החודשים יוני ועד ספטמבר מפעילות חברת visit spa וחברת התעופה travel service טיסות ישירות בין תל אביב לקרלובי וארי. שדה התעופה של קרלובי וארי נמצא מרחק של עשר דקות מהעיירה

אוטובוס או רכב שכור

מי שרוצה לשלב ביקור בקרלובי וארי ביחד עם ביקור בפראג יכול לנסוע באוטובוס מפנק המחבר בין שתי הערים או לשכור רכב. זמן הנסיעה כשעה וחצי-שעתיים

איפה לנים?

בקרלובי מבחר גדול של מלונות, שחלקם גם מלונות ספא. אבל אני ממליצה למשפחות עם ילדים דווקא לשכור דירה.

אנחנו היינו אורחות של מלון הדירות Revelton suites והתארחנו  בדירה מקסימה, חדשה ומאובזרת להפליא. מעבר לעיצוב האסתטי והנח של הדירה, אחד היתרונות הגדולים שלה הוא המיקום. היא קרובה מאד לרחוב הראשי של העיירה ולכל האטרקציות ובעצמה נמצאת במדרחוב נחמד ובו מסעדות, חנויות ומרכולים.

בקרוב תפתח במלון מסעדה שתציע ארוחות בוקר עם אפשרויות גם לציבור ששומר על כשרות.

לפרטים נוספים: http://reveltonsuites.com/

למרות שיצא לקרלובי וארי שם של עיירת מרפא שמתאימה למחלימים, הלוא שבחודשי הקיץ ותקופת החגים היא בהחלט מתאימה גם למשפחות. העיירה יפיפיה עם אווירה נעימה ומיוחדת ויש בה מגוון של מסעדות, סופרמקטים וחנויות ובסביבתה הקרובה יש הרים, יערות וטירות ושפע של פעילויות לכל המשפחה כגון מסלולי הליכה, רכיבה על אופניים, רכיבה על סוסים, שחייה וכד'. יש אפילו כרטיס אטרקציות מקומי.

קרלובי וארי
Revelton suites צלמת: תמרי סלונים ליבס
קרלובי וארי קרלובי וארי
Revelton suites צלמת: תמרי סלונים ליבס

מה עושים בעיירה?

מתחילים בשיטוט במדרחוב הארוך בו נמצאות שכיות החמדה של קרלובי – האכסדראות המפורסמות של העיירה, הברזיות המסוגננות מהן ניתן ללגום את מי הנביעות (זהירות: זה חם ומלוח), בתי המלון המפוארים והטיילת לאורך הנהר שמאופיינת בבתים בסגנון ארט נובו צבועים בצבעי פסטל. עוצרים לקפה, עוגה, גלידה, או הוואפל העגול המקומי באחד מבתי הקפה הרבים.

קרלובי וארי הינה עיירה ירוקה במיוחד השוכנת כמעט בלב יער, לאורך הטיילת נטועים עצי ערמון המצלים על העוברים ושבים ועל מי שהתיישב לנוח על אחד הספסלים.  יפה מכולם הינו פארק דבוז'ק המהווה הפוגה ירוקה ונעימה מהשיטוט.

במקום ישנם עשרות מתקני ספא ומרחצאות, רובם בבתי המלון, וניתן להזמין בהם טיפולי בריאות, פינוק ויופי.

אכסדראות

בקרלובי וארי חמש אכסדראות (קולונדות) – שדרות עמודים מקורות. כל אכסדרה והעיצוב שלה. אפשר להציע לילדים למצוא את חמש האכסדרות. בחלק מהן נמצאים הברזים עם מי הנביעה, לכל ברז יש שם, ולידו שלט המציין את הטמפרטורה והמרכיבים. באכסדרת תרמל מי הנביעה אף פועלים בצורת גייזר חם שמתפרץ ומגיע עד גובה של 14 מטר.

מוזיאון הזכוכית

קרלובי וארי מפורסמת בשל תעשיית ייצור הזכוכית והקריסטלים שמתקיימת בה. אחד מבתי המלאכה הידועים בעולם לאמנות הזכוכית הוא moser שכבר 160 שנה מייצר כלי ואמנות מזכוכית.

המוזיאון ומרכז המבקרים מציג את ההיסטוריה המרתקת של המפעל ואת העולם המיסתורי של ייצור זכוכית בעבודת יד ומאפשר לצפות בתהליך ניפוח זכוכית והפיכתה לכלים שימושיים.

תצפית דיאנה:

קרלובי שוכנת בעמק, בין הרים, לאחת הפסגות מגיעים בעזרת פוניקולר. בראש הפסגה ישנו מגדל תצפית ממנו אפשר להשקיף על העיר וסביבתה. עוד בפסגה – מסעדה, בית פרפרים קטן ומסלולי הליכה ברגל אל פסל הצבי מהאגדה.

קרלובי וארי עם ילדים
פארק דבוז'ק. צילום: תמרי סלונים ליבס
קרלובי וארי עם ילדים
קרלובי וארי
אכסדרת השוק בקרלובי וארי
קרלובי וארי
Museum Moser
קרלובי וארי עם ילדים
קרלובי וארי עם ילדים
תצפית דיאנה. צילום: תמרי סלונים ליבס

פעילות משפחתית בסביבה הקרובה

קרלובי וארי עם ילדים

טירת Loket

טירת לוקט היא אחת הטירות הותיקות בצ'כיה. ממנה יצא המלך קרל למסעות הצייד שלו. הביקור במקום כולל סיור בטירה השמורה, תערוכות ומופעים שונים.

Svatošské Rocks

מסלול הליכה או רכיבה בשמורת טבע, בין צוקי גרניט מרשימים ולאורך ערוץ נהר Ohře

קרלובי וארי עם ילדים

dronte קייאקים ורפטינג

קייאקים או רפטינג בנהר Ohře לצד הנופים המרשימים של סלעי Svatošské skály

קרלובי וארי עם ילדים

Přírodní lanové centrum

פארק חבלים בלב יער טבעי. מתאים לכל הגילאים ברמות קושי שונות.

קרלובי וארי

saint linhart game reserve

שמורת טבע המאפשרת לצפות בחיות בר תוך כדי הליכה על גשר בין צמרות עצים ומסלול תמטי בשמורה

קרלובי וארי עם ילדים

Boží Dar

אזור הסקי של קרלובי וארי מציע בקיץ מסלולי טיול ייחודיים לכל המשפחה, ברגל או באופניים. כמו ניתן יש באזור מתחם שעשועים לילדים, מגלשת הרים, מכרה ועוד

מוזמנים לקרוא את פוסט ההמשך המיוחד –   'אשתקד בקרלסבאד'
קרלובי וארי

בואו לגלות גם מה אפשר לעשות בפראג עם ילדים בבלוג של נילי ומעין

***

רוצים להמשיך לקבל מידע על יעדים מיוחדים?

הצטרפו לרשימת התפוצה ולא תפספסו אף פוסט.

תגובות פייסבוק

לקריאה נוספת

Leave a Comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

לורשה

מוזמנים להמשיך לראות עולם

הצטרפו לרשימת התפוצה

וקבלו למייל דיוורים עם:

המלצות על יעדים ומקומות נחמדים

מידע על מסלולים והשראה לטיולים