גואה עם ילדים

גואה עם ילדים טיסות לגואה

המלצות לטיול משפחתי בגואה הודו

מה עולה לכם בראש כשאתם חושבים על חופשה בגואה?

סמים, מסיבות פול מון, מוזיקת טראנס, סמים?

לא מקום שאליו הייתם נוסעים עם ילדים?

אז זהו, כדאי שתחשבו שוב, כי גואה יכולה להיות יעד אידאלי לחופשה משפחתית בסתיו ובחורף.

גואה היא המדינה הקטנה ביותר בהודו, שנחשבת למערבית ולמפנקת יותר משאר המקומות בתת היבשת וככזו היא מציעה שפע של מסעדות עם תפריט מערבי שיערב לחיך הילדים וריזורטים מפנקים. יש לה חופים נהדרים, מסלולי טיול ביערות ואטרקציות רטובות.

והעיקר – החל מה16 לאוקטובר, חברת ארקיע משיקה קו חדש וישיר לגואה.

אפילו אני, סרבנית הודו הדגולה, התחלתי להרהר בקונספט של גואה למשפחות ואף להשתעשע במחשבה לארוז אומץ ואת המתבגרים ולנסוע איתם בחנוכה לגואה.

עד אז קבלו מדריך אודות יש לעשות בגואה עם ילדים.

טיסות לגואה

מתאריך 16.10.19, תפעיל חברת ארקיע טיסה ישירה לגואה. הנחיתה היא בשדה התעופה אשר נמצא בפנג'י – Dabolim .

זמן הטיסה הינו 8 שעות. עלות טיסה לגואה: החל מ 299$ לכיוון כולל מזוודה של 23 ק"ג.

יש גם חבילות נופש לגואה למי שרוצה לשלב טיסה עם מלון.

מזג אוויר בגואה

העונה הטובה ביותר להגיע לגואה היא מאוקטובר עד מרץ. חופשת חנוכה, למשל, בסוף דצמבר, מהווה זמן אידאלי להגיע לגואה.

עונת המונוסונים שחלה בין יולי לספטמבר מסוכנת לרחצה ורבים מהעסקים (גסטהאוסים, מסעדות וחנויות) סגורים בחודשים אלו. ואילו בין החודשים מרץ עד יוני עלול להיות מאד חם.

חשוב לדעת, לפני הנסיעה – יש  להנפיק ויזה להודו (הויזה כיום הינה אלקטרונית  – יש להגיש בקשה לשגרירות הודו כ-5 ימים לפני הנסיעה על מנת שתנפיק את הויזה שנשלחת במייל ולהצטייד בכרטיס חזרה).  כמו כן, יש להתחסן ולחסן את הילדים על פי המלצות משרד הבריאות.

גואה למשפחות גואה עם ילדים טיסות לגואה

למה כדאי לבקר בגואה?

בגלל החופים – ילדים וים זה שילוב מנצח. ולגואה באים בעיקר בשביל החופים היפייפים, השלווים, מרובי המפרצונים והלגונות, עם החול הלבן ודקלי הקוקוס, מהם ניתן לצפות בשקיעות מרהיבות. מאה קילומטרים של חופים – לכל חוף אופי אחר – חלק מציעים שפע של מתקנים תיירותים כגון מלונות, בתי קפה ומסעדות וחלק יותר מבודדים ושקטים.  כל משפחה והבחירה שלה.

בגלל האוכל – בדר"כ מה שמרתיע משפחות להגיע להודו זה האוכל ההודי. בגואה לצד אוכל הודי מסורתי ומאכלים מעולים שמגיעים מהים, תוכלו למצוא שפע של מסעדות עם תפריט מערבי שיערב לחיך הילדים. כך תוכלו לגוון בין להכיר לילדים טעמים חדשים וגם לאפשר להם להיאחז מעת לעת במוכר.

בגלל הטבע המשגע – הזדמנות נהדרת להכיר לילדים איפה מוגלי גדל וגם לפגוש את החברים שלו בגודל טבעי. גואה, המדינה הקטנה ביותר בהודו, כוללת נהרות, אגמים, ג'ונגלים, שדות אורז, מטעי דקלים ובננות, מטעי תה ותבלינים, גבעות משתפלות אל עבר החופים וצוקי בזלת על החוף.

בגלל המלונות – משפחות שמחפשות תנאי לינה מערבים, ימצאו אותם בקלות בגואה. יש בה מגוון אפשרויות לינה מריזורטים מפנקים בדירוג 5 כוכבים בהם כל החומרים הדרושים להנאה: בריכות שחייה, מגלשות מים, חוף פרטי, חוויה קולינרית משובחת, דרך מלונות בוטיק משפחתיים או גסטהאוסים ועד בקתות עץ פשוטות וזולות ממש על החוף.

גואה למשפחות גואה עם ילדים טיסות לגואה

אטרקציות בגואה

אם הבילוי בחוף ובים אינו מספיק לילדים אזי תוכלו לבקר בפארק המים היחידי בגואה. מתחם הרפתקאות שנמצא באנג'ונה כולל מגלשות מכל הסוגים, לכל הגילאים, לצד מתקני מים כמו טוויסטר ובומרנג וגם אזור לקטנטנים עם מזרקות מגניבות ובריכות.

כתובת: Calangute-Anjuna Main Road, Padre Agnel Vaddo, Gauvaddi, Anjuna, Near Double Tree Hilton Hotel, Bardez, Goa

Dolphin Tours

חלק מחופי גואה מציעים פעילות מקסימה לכל המשפחה – שייט בעקבות דולפינים. הן בחוף פאלולים והן בחוף אגונדה תוכלו להצטרף לדייגים לשייט קצר בסירה בו תוכלו לחזות (על פי רב רק מרחוק) בדולפינים הקופצים מהים.

פעילות אקטיבית

לא מסוגלים להכנס למוד של שאנטי? בחופי גואה תוכלו ליהנות משלל פעילות אקטיבית שתלהיב מתבגרים והורים כגון מצנחי רחיפה Parasailing, דרך מצוינת לזכות במבט ממעוף הציפור על קו החוף של גואה. ניתן לעשות זאת ישירות מהחוף או מסירה בים.

החופים המומלצים לפעילות זו הם – Candolim ו Sinquerim

בנוסף תמצאו בחופים פעילות של גלישת רוח (במפרץ Dona Paula ובחוף Vainguinim), שייט בקטמרנים (מחוף Palolem), צלילה (בחופי Bogmalo and Baga) ועוד.

אטרקציות לילדים בגואה

המלצות על חופים בגואה

Palolem פאלולים

אחד החופים המומלצים למשפחות. רצועת חוף מעגלית וציורית עם חול רך וזהוב ועצי דקל ומסעדות קטנות על החוף. מצד אחד, הרחוב הראשי שמוביל לחוף, שוקק חיים (אולי קצת עמוס) ומלא במסעדות מערביות והודיות, בתי קפה, חנויות והרבה ישראלים ומצד שני, אם הולכים לכיוון צפון החוף אפשר להרגיש מבודדים. הצד הדרומי של החוף, אגב, ידוע בחיי הלילה שלו.

צפונית לפאלולים  נמצא חוף בשם 'חוף הפרפר', שעפים בו כמויות אדירות של פרפרים ענקיים וצבעוניים. סירות רבות מוציאות אליו שייט, אך אפשר להגיע אליו גם בהליכה אבל רק בשעות השפל.

מחוף פאלולים אפשר גם לצאת לשייט דולפינים.

רוצים קצת שקט?

עשר דקות הליכה דרומה ותגיעו לחוף פטנם (Patnem). רצועת חוף רחבה השוכנת בין שני צוקים.

לחוף זה יש גימיק מדליק (תרתי משמע) הים מלא בפלנקטון (יצורים ימיים זוהרים), ואם תכנסו אליו בלילה תוכלו לראות כיצד ידיכם ורגליכם לפתע זוהרים בחושך.

Agonda אגונדה

חוף אגונדה ממוקם בדרום גואה. מדובר ברצועה זהובה של חוף חולי רך, מנוקדת סירות דיג צבעוניות, פרות שמסתובבות חופשי על החוף (כן, כן)  ומטעי דקלים. החוף מעוטר בבקתות עץ המשמשות ללינה ומסעדות שיושבות ממש על על החול ומגישות מנות אהובות על הילדים כמו פנקייק, חביתות וצ'יפס. מחוף זה ניתן לצאת לשייט כדי לראות דולפינים בלב ים וגם לגלוש, הוא גם מהווה אתר קינון לצבי ים . חוף אגונדה נחשב לחוף רגוע, המציע חוויה טבעית ויחסית אותנטית ופחות תיירותית מחוף פאלולים למשל.

Ashwem אשוון

חוף זהוב אינסופי ביחד עם מים רדודים ורגועים הופכים את חוף Ashwem בצפון גואה לאחד המקומות הנינוחים לחופשה עם ילדים בהודו.

החוף לא עמוס מדי במלונות ולפיכך הוא מאד שליו ורגוע.

Arambol ארמבול

ארמבול הוא חוף פופולארי ויחד עם זאת שקט ונעים. הוא היה ידוע כמעוז ההיפים בשנות השישים והשבעים.

החוף ממוקם בצפון גואה בסמוך לכפר הנושא את אותו שם, עם רחוב ראשי אחד היורד עד הים הכולל חנויות, מסעדות, גסטהאוסים וכד'. על החוף ישנם מסעדות המגישות אוכל מגוון.

האטרקציה המרכזית של החוף הינו אגם קטן עם מים מתוקים שנמצא בצפון החוף, מעבר לצוק המשקיף על החוף. האגם ממוקם ממש בקרבת הים רק רצועת חול לבן צרה מפרידה בינו לבין קו המים.

היתרון של החוף והכפר שכמעט ולא מתקיימות בו מסיבות טראנס ולכן הוא מתאים למשפחות שרוצות שלווה. עוד בחוף – היצע של ספורט אתגרי כגון מצנחי רחיפה או קייט סרפינג.

אתרים ושמורות טבע בגואה

Bhagwan Mahaveer Sanctuary

בגואה יש כמה וכמה שמורת המהוות מקלט לחיות בר. Bhagwan Mahaveer הוא מקלט חיות הבר הגדול ביותר באיזור. תוכלו  לפגוש בשמורה, הנמצאת בצפון גואה ליד העיירה Molem, בצבי מנוקד, נמרים, קופים, חתולי ג'ונגל, ביזונים, פנתר שחור וכמובן ציפורים ולתת לילדים שיעור מעשי בהילכות ג'ונגל. השמורה כוללת שלל מסלולי טיול ברמות קושי שונות ונערכים בה גם סיורים מודרכים וטיולי ג'יפים.

מפלי DudhSagar הינם חלק משמורת מקלט החיות Bhagwan Mahaveer

אלו מפלים מאד מרשימים ועתירי מים, השני בגובהם בהודו הנופלים אל בריכה בה ניתן להשתכשך.

אם יתמזל מזלכם תוכלו אף לפגוש שם קופים.

עוד אפשרויות לטיולי טבע בגואה:

הפארק הלאומי Anshi

פארק לאומי סביב הנהר קאלי, בו תוכלו לטפס על צוקים, לדווש על אופני הרים או לחתור בקיאקים.

שמורת הציפורים  Salim Ali

שמורה של ציפורים  ועצי מנגרוביה לאורך הנהר.

שמורת בונדלה- Bondla Wildlife Sanctuary בדרום הודו.

שמורת קוטיגאו-Cotigao Wildlife Sanctuary, השמורה השנייה בגודלה בהודו – יער עבות המשתרע על פני 105 קמ"ר.

גואה למשפחות גואה עם ילדים טיסות לגואה

Spice Gardens

גואה מפורסמת בשל מטעי תבלינים (spice gardens) שפזורים בה. מדובר בחוות גידול תבלינים ופירות שמציעות סיור מאורגן בו לומדים הכל על תבלינים ופירות הודים.

ישר בכניסה למטע תזכו לקבלת פנים הודית מסורתית – כל בני המשפחה יקבלו לענוד שרשרת פרחים ויתכבדו בקשיו ובתה ג'ינג'ר עם עשב לימון ותבלינים. בסיור עצמו מכירים את העצים והשיחים מהם מפיקים את התבלינים המפורסמים והמגוונים של המטבח ההודי, כמו גם פירות וצמחי מרפא האופיינים להודו בכלל ולגואה בפרט. גואה למשל מפורסמת בגידול קאשיו כמו גם במטעי בננות, קוקוס, מנגו, פאפייה, וניל, אגוז מוסקט, ג'ינג'ר ועוד.

במהלך הסיור אפשר לקטוף ולטעום את התבלינים והפירות.

רב החוות הינן אורגניות ובחלקן אפשר גם להזמין ארוחת צהרים צמחונית או לערוך פיקניק בתוך החווה.

בחלק מהחוות יש גם פעילות של רכיבה על פילים או רחצת פילים – אני ממליצה לא לקחת חלק בפעילות כזו כי אין לדעת באלו תנאים מחזיקים שם את הפילים.

לאתר של Tropical Spice Plantation

לאתר של Sahakari Spice Farm

Goa Chitra

מי שמחפש לגוון את החופים והטבע עם קצת תרבות מוזמן למוזיאון אתנוגרפי, המיועד בעיקר לחובבי הז'אנר. הזדמנות להכיר את העבר של גואה באמצעות מעל 4000 מוצגים – הכוללים, בין היתר, כלים חקלאיים, כלי מוזיקה, כלי חרס, עגלות עתיקות ומצרכי מזון האופיינים לחוף המערבי של הודו (ירקות, עשבי תיבול, תבלינים, קני סוכר ואורז).

כתובת: Pulvaddo, Benaulim, Goa

גואה למשפחות גואה עם ילדים

ריזורטים ומלונות מובילים בגואה שמתאימים לילדים

Zuri White Sands Resort Casino

מלון חמישה כוכבים השוכן על חוף Varca ומעוצב בסגנון פורטוגזי-הודי אותנטי.

כל אחד מהחדרים המרווחים צופה אל הגן או אל בריכת השחייה הגדולה.

המלון כולל שש מסעדות וברים, כך שכל משפחה תוכל למצוא במקום את ההעדפות הקולינריות שלה.

כתובת: Pedda Varca, Salcete Goa

Novotel Goa Dona Sylvia

מלון  חמישה כובים שנמצא חמש דקות הליכה מחוף Cavelossim.

המלון משתרע על פני 20 דונם של גנים ועצי דקל וכולל בריכה חיצונית, מכון כושר, מגרש טניס, השכרת אופניים ומועדון ילדים.

כתובת: Cavelossim Beach, GOA

Taj Holiday Village Resort

מלון  חמישה כוכבים ששוכן ממש על החוף, לרגלי מבצר אגונדה.

זהו ריזורט יפהפה ויוקרתי ויחד עם זאת ידידותי לילדים, הבנוי מוילות מעוצבות הפזורות בשטח המלון וצופות אל הים.

במלון ישנם אזורי משחק נפרדים לילדים ואפשרויות לפעילות אקטיבית כמו מצנחי רחיפה, שייט ועוד ואפילו יש מסעדה מיוחדת לילדים המגישה מנות אהובות על ילדים בררניים.

כמובן שיש בריכת שחייה, גם לילדים ואפשרות לספא למבוגרים

כתובת:

ITC Grand Goa

ריזורט יוקרתי, ידידותי למשפחות המשתרע על שטח גדול עם גישה לחוף ים פרטי.

המלון כולל מספר בריכות מפותלות המתפרשות אל הנוף ומדשאות רחבות ידיים.

יש איזור אוכל עם מספר מסעדות ומתחם לילדי הכולל משחקים אינטראקטיביים, קדרות, אמנות ועוד.

כתובת: Arossim Beach Rd, Cansaulim, Goa

Beleza By The Beach

ריזורט בוטיק למשפחות חובבות סלואו טרוול, האטרקציות שלו "פשוטות" –  גישה ישירה לחוף ים שאפשר לבנות בו ארמונות מחול, גינה אורגנית, נדנדות, בריכות שחייה, שיעורי הכנת פיצה, סיור מודרך לשמורה של ציפורים וכד'. אבל גם ספא, חדר כושר ומסעדות.

כתובת: Colva Beach, Thondwaddo, Fatona, Betalbatim, Goa

אז מה אתם אומרים? אני אצליח להפתיע את עצמי ואסע להודו? ואם אסע, באיזה הרכב?

טיילתם בהודו עם ילדים? הייתם נוסעים לגואה עם ילדים? ספרו לי בתגובות.

בואו לגלות מה עוד יש לעשות בגואה

מוזמנים גם לקרוא המלצות על קרלה, הודו

הכתבה נעשתה בשיתוף פעולה בתשלום עם חברת ארקיע המציעה טיסות ישירות לגואה ומבצעים לחבילות נופש לגואה הכוללים טיסה ישירה ומלון.

כל הפרטים באתר של ארקיע.

תודה רבה לחברתי לירז, שטיילה בגואה עם משפחתה, על העזרה הרבה בהכנת פוסט זה.

עדכון נובמבר 2020: בעקבות משבר הקורונה ארקיע הקפיאה את הטיסות להודו. אולם החל מחודשים דצמבר-ינואר היא תתחיל לטוס ליעד החם והנחשק דובאי.
מוזמנים לקבל מידע על חופשה בדובאי עם ילדים.

מפת גואה עם ילדים

תגובות פייסבוק

לקריאה נוספת

3 Comments

הילה לוי, תלתלים בלוג אופנה 12/11/2019 at 4:09 pm

הייתי בהודו פעמיים, והחלום שלי הוא להגיע לשם עם הילדים

Reply
מיכל מנור 24/11/2019 at 2:37 pm

אז יאללה, דברי עם ארקיע…:-)

Reply
לילך 20/01/2020 at 3:15 pm

היי מיכל…
מנסיון עם ילדים איזה חוף הכי מומלץ ?
ילדיי בני 6,7,10 מחפשים חופי ים רגועים ושלווים שיהיה קרוב למסעדות וחופי הים ויחד עם זה לא רועש וגועש ממסיבות
איפה כדי ללון? מה מומלץ?
תודה לילך

Reply

Leave a Comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

לורשה

מוזמנים להמשיך לראות עולם

הצטרפו לרשימת התפוצה

וקבלו למייל דיוורים עם:

המלצות על יעדים ומקומות נחמדים

מידע על מסלולים והשראה לטיולים