סוגרים את הים – הולנד חלק 2

אוקטובר 30, 2013
הולנד

הולנד עם ילדים

בקיץ 2008 טיילנו במשך שבועיים בהולנד.
על השבוע הראשון אפשר לקרוא כאן.

בשבוע השני התאכסנו בבקתה בכפר הנופש רביט היל, הסמוך לעיר ארנהיים.

הבקתה נעימה ופשוטה. כפר הנופש כולל בריכה חיצונית, משחקייה קטנה לילדים, מסעדה, מכבסה (חשוב מאד!), סופמרקט קטן, גני שעשועים ובעיקר מרחבים ירוקים בתוך היער.

הולנד עם ילדים

היום העשירי – ארמון הט לו het loo palace.

בשורה התחתונה, החלק הכי מהנה בביקור בהט לו היה בית הקפה בו דגמתי פאי תפוחים נהדר וקפה טעים כשברקע מתהלכים טווסים מלכותיים.
הארמון והגנים יפים, אולם מספיק ביקור של כשעה-שעתיים על מנת למצות את המקום. מכיוון שהוא כלול בכרטיס המוזיאונים אין בעייה לשלב אותו באחת מהתוכניות. אנחנו שלוקחים הכל באיזי שילבנו אותו רק יחד עם הקניות בסופרמרקט וחזרנו לכפר הנופש על מנת לבשל (הבעל), לראות טלוויזיה  הולנדית (הילדים) ולקרוא ברושורים תיירותיים (אני).

ארמון הט לו
גינת הארמון

היום האחד עשר – המוזיאון הפתוח באיינקהאוזן

מתפעמים חצינו את הסכר הקטן כשפנינו למוזיאון הפתוח באיינקהאוזן.

מאד אהבתי את המוזיאון. הוא מצליח לדמות את החיים באיזור בטרם 'סגרו את הים' בשנת 1932.
ההגעה למוזיאון היא באמצעות מעבורת, מה שמעצים את החוויה.

פפ

אל המקום הובאו 130 בתים ממחוזות שונים בצפון הולנד. מאד מרתק. חיבבנו בעיקר את חנות ייבוש הדגים, בית הקפה (האמיתי) בסגנון שנות העשרים ואת גן השעשועים המעוצב אף הוא ברוח הימים ההם.

דגים מיובשים בשמש

רחוב עתיק במוזיאון
גן שעשועים עתיק

משם צעדנו רגלית אל העיירה המאד יפה איינקהאוזן שהייתה עיר נמל עשירה בימי תור הזהב ויעידו על כך הבניינים המקושטים  המעוטרים בגמלונים.

בתים עם גמלונים באיינקהאוזן

תיכף ירד עלינו גשם

פפ

בדרכנו לרכב, שהייתה ארוכה, החל לרדת גשם ושוב נאלצנו להגיע למכונית רטובים עד לשד עצמותינו…..(מישהו אמר מטרייה?)

היום השניים עשר – המוזיאון הפתוח בארנהם

הפעם הגשם הפציע כבר בבוקר ולכן בחרנו לשנות תוכניות ובמקום פארק הוחה פלואה  Hoge Veluew החלטנו על מקום סגור – גלריה לצעצועים ישנים שהיא חלק מנתיב הצעצועים שנמצא באיזור.

לאחר שהגשם פסק חזרנו לתכנית המקורית וביקרנו במוזיאון הפתוח בארנהיים.

המוזיאון הפתוח

ייתכן ואנחנו משפחה של חובבי מוזיאונים פתוחים, ייתכן והמוזיאונים הפתוחים של הולנד מוצלחים ביותר, כך או כך, הגדרנו את המוזיאון כאחד מהלהיטים של הטיול.
בעיקר אהבנו את הגלריה של האוספים, את הרכבות שנוסעות ברחבי הפארק מהן ניתן לעלות ולרדת כל אימת שרוצים (והבכור רצה שוב ושוב), את הרחבה בה ניתן לדווש על חד אופן ואת חנות הממתקים והצעצועים הישנים.
נשארנו עד לסגירה והצטערנו שלא הגענו מוקדם יותר.

חולבת פרה

אחה"צ שכרנו אופניים משפחתיים ודיוושנו ברחבי הפארק (פיצוי על הוחה פלואה) בדרכנו פגשנו שועל, ארנבים וסנאים. הארנבים והסנאים גם הגיעו לבקר אותנו מדי יום בחצר הבקתה. השועל, למרבה המזל, לא.

היום השלושה עשר אורק וחיטהורן

המטרה הייתה חיטהורן, בדרך עברנו דרך אורק (urk), לשעבר כפר דייגים מבודד ששכן על אי וכיום כפר  על אדמה מיובשת במחוז פלפולנד. זהו כפר שהיה מאד מסורתי ועד היום אפשר לראות בו אנשים בתלבושות מסורתיות.
התושבים לא ויתרו לגמרי על הדגים ובכפר מתקיים שוק של דגים וצלופחים. למרות שהתושבים מתפרנסים גם מתיירות הכפר היפהפה נותן הרגשה אותנטית. אנחנו לא הפסקנו לצלם שם…..

ךך

משם נסענו בדרכים צדדיות לחיטהורן. הגשם הזרזיפי שהחל לרדת ביטל לנו את תוכניות השייט, אולם עדיין נהננו מאד משיטוט (הפעם עם מטריות שהכנו מבעוד מועד) לאורך התעלות והתפעמות מהבתים הציוריים.

חיטהורן
חיטהורן. כן ככה הם חיים ביום יום….

היום הארבע עשר דוונטר

זהו היום האחרון המלא שלנו בהולנד. ליום זה לא הכינותי תכנית מראש, אלא החלטנו לבקר בעיר סמוכה בשם דוונטר בה נמצא מוזיאון צעצועים גדול.
לטעמי זו הייתה אחת מההחלטות המוצלחות של הטיול!

ךך

דוונטר היא עיר יפיפיה שהייתה שייכת לברית ערי הוואנזה. רחובות העיר העתיקה גדושים בבתים הדורים מצויירים או מגולפים. העיר מוקדשת לעתיקות, בעיקר של ספרים וצעצועים, בכל פינה או קרן רחוב תמצאו חנות ספרים או צעצועים, בין אם ישנים או חדשים. פשוט חגיגה.
גם מוזיאון הצעצועים נחמד ביותר ובקיץ הוא עורך הפעלות לילדים בכיכר המרכזית (הברינק).

חח

היום החמישה עשר – ארזנו את המזוודות, נפרדנו מכפר הנופש ויצאנו לכיוון שדה התעופה. בדרך חשבנו לעצור בטירת מיודן, אולם היינו קצת לחוצים עם הזמן וויתרנו. ממה שקראתי ושמעתי הטירה והעיירה שבה היא שוכנת מאד מומלצים לביקור בדרך מ/אל שדה התעופה.

בסוף כמובן שהגענו מוקדם מדי לשדה….אבל לפחות, בניגוד לשדות תעופה אחרים בהם ביקרתי, סכיפהול הוא שדה ידידותי ולא נורא לבלות בו את סופו של הטיול.