עיר השנה – ברצלונה

מסעדות וסיורים בברצלונה

המלצות על מסעדות, אתרים וסיורים בברצלונה

המלצות על ברצלונה

שנה עברה, שנה חלפה ובמקום לעשות סיכומים אישיים שלי, החלטתי לבחור עיר שזכתה השנה להרבה תשומת לב ולהקדיש לה את פוסט הסיכום השנתי.

אחרי מחשבה מרובה בחרתי בברצלונה אשר עלתה לכותרות עם הכרזת העצמאות הקטלונית.

לא הייתי עדיין בברצלונה, כך שלא אוכל לכתוב פוסט מזווית אישית, אז החלטתי לתת במה למי שמכיר את העיר ואיגדתי המלצות על אתרים מסעדות וסיורים מיוחדים בברצלונה.

בעקבות היצירות של גאודי

ההמלצות של שרון גזית

שרון גזית היא חברה וגם אדריכלית שבקרה בברצלונה מספר פעמים מטעם עבודתה. שרון בחרה להמליץ על אתרים בברצלונה דרך הפן האדריכלי והעיצובי והיא מתמקדת בעיקר במבנים שתכנן אנטוני גאודי.

Casa Milà

קאסה מילה (המכונה גם ה'מחצבה' La Pedrera), הינו בניין מגורים שתוכנן על ידי גאודי בסגנון המודרניסטה בין השנים 1906-1910. המאפיין העיקרי של הבית הוא שאין בו קווים ישרים, אלא הוא מתעקל ומדמה גלי ים. עבודת הפרזול של המרפסות מזכירה אצות, והדמויות המפוסלות על הגג הן בעצם ארובות ופתחי אוורור.

להזמנת כרטיסים ודילוג על התור

כתובת: Pg. Gràcia, 92

Casa Batlló

קאזה באליו, בניגוד לשאר המבנים הידועים של גאודי, רק שופץ על ידי האמן וזו אחת מיצירותיו הראשונות בעיר. המבנה גדוש במוטיבים חוזרים מעולם הצומח, בצבעים עזים ומרשימים, שימוש בויטראז'ים ושימוש בסמלים נאו – גותיים השואבים השראה מעצמות וגולגולות, ועל כן הוא גם מכונה  "בית העצמות".

להזמנת כרטיסים ודילוג על התורים בכניסה

כתובת: Pg. de Gràcia, 43

La Sagrada Família

La Sagrada Família היא אולי עבודתו המפורסמת ביותר של גאודי (ואחד הסמלים הידועים של ברצלונה), מן הסתם גם בגלל שבזמן העבודה עליה היא קיפח את חייו ובנייתה לא הושלמה. עיצובה הושפע מצד אחד מהקתדרלות הגותיות של ימי הביניים, ומצד שני מסגנון האר-נובו שהיה רווח בסוף המאה ה19 ותחילת המאה העשרים.

להזמנת כרטיסים מראש ודילוג על התור הארוך בקופה

כתובת: Carrer de Mallorca, 401

Parc Güell

פארק גואל הוא מתחם גנים שתוכנן על ידי גאודי ונבנה בין השנים 1914-1900. בשנת 2005 הוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית האלמנט המרכזי של הפארק הוא פסיספים של שברי קרמיקה שחוזרים על עצמם על גבי הספסלים המיוחדים, צריחי המבנים והפסלים.

לרכישת כרטיסי כניסה לפארק

עוד גאודי:

The 4D Gaudí Experience

תערוכה על חיו של גאודי וסרט בארבעה מימדים.

כתובת: Carrer de Larrard, 41

Gaudí Exhibition Center

מוזיאון המוקדש לגאודי המשלב חוויה של טכנולוגיה '4D' VR

כתובת: Pla de la Seu, 7

MACBA

המוזיאון לאמנות מודרנית נמצא ברובע ראוול המתחדש, במבנה מרשים שתכנן ריצ'רד מאייר בהשראת מוזיאון גוגנהיים בניו יורק.

בשלושת הקומות של המוזיאון מוצגות תערוכות קבועות ומתחלפות של אמנות מודרנית החל מהמחצית השנייה של המאה ה- 20.

לרכישת כרטיסים למוזיאון.

כתובת: Plaça dels Àngels, 1

מסעדות בברצלונה

ההמלצות של מיכאל וויס, מייסד בייטמוג'ו:

בייט מוג'ו

Swiit Ice Cream | גלידה איטלקית אורגנית

טרייסי וג'ובאני נפגשו בסן פרנסיסקו לפני 30 שנה. השניים התאהבו והבינו שיש להם חיבה משותפת למסעות וכך החליטו לבלות את חייהם במקומות שונים. לאחר תקופה בסרדיניה ולאחר מכן במילאנו, הם החליטו לעבור לברצלונה. בתחילה עבדו בעיצוב גרפי ובעיתונות, אך החליטו לעשות שינוי לטובת הגלידה כאשר גילו שאכילת הדבר הנפלא הזה היא דרך בטוחה לגרום לאנשים להיות מאושרים. הגלידה שהם מייצרים עשויה ממרכיבים טבעיים בלבד ומחלב אורגני שמיוצר בחוות מקומיות.

כתובת :Baixada de Viladecols 2c

סיורי אוכל בברצלונה

גלידריה Swiit. תמונה באדיבות בייט מוג'ו

סיור טעימות בברצלונה

גלידריה Swiit. תמונה באדיבות בייט מוג'ו

ברצלונה

Ziryab | בר יין וטאפאסים עם טוויסט

בר יין אינטימי וחמוד בסמטה נחבאת ליד מוזיאון פיקאסו, עם עיצוב שמתקשר עם סמטאות הרובע העתיק – קירות לבנים, תקרת עץ נמוכה ומרפסת הצופה אל הרחוב. בנוסף על תפריט היינות העשיר, מתהדר Ziryab במבחר טאפאסים טריים שנעשים במקום, לצד מטבח מזרח תיכוני המציע חריפות ומנות בריאות יותר. האווירה במקום ביתית עם מוזיקת ג'אז, בוסה נובה וסווינג הנשמעת ברקע.

כתובת: Carrer dels Ases 16

טעימות בברצלונה

בר יין Ziryab. תמונה באדיבות בייט מוג'ו

טעימות בברצלונה

בר יין Ziryab. תמונה באדיבות בייט מוג'ו

מסעדות בברצלונה

המסעדות של טליה הדר – אשת סטייל:

טליה הדר, היא 'אשת סטייל', בלוגרית אהובה שכותבת על רעיונות להגשה ואירוח לצד מתכונים מדליקים ופשוטים. ברצלונה היא אחד המקומות האהובים על טליה וביקשתי ממנה שתי המלצות קולינריות.

טליה הדר

Ciutat Comtal (או Cuidad Condal ) | הטפאס המושלם בעיר!

שנים על גבי שנים שאני אוכלת במקום הזה (אבא שלי היה הראשון להמליץ). בד"כ אנחנו אוכלים בו לפחות פעמיים בביקור.

מה מומלץ לאכול שם? טאפאסים כמובן.

"ברושטה דה לנגוסטין" – ברוסקטה ומעליה שיפוד עם 3 שרימפסים טריים ומושלמים! שמניחים על הפלאנצ'ה. אני מבקשת בלי חמאה, אחרת יש עוד שכבה גדושה של חמאה מתחת שבעיני מיותרת…

"ברושטה דה סלמון" – ברוסקטה עם חתיכת סלמון כבוש ורוטב כלשהו מעל (טעים גם בלעדיו) | "ברושטה קון קרנה" – ברוסקטה עם חתיכת פילה בקר (לא בתמונה) | ועוד ברוסקטה עם סלט מיונז ובשר סרטנים (פשוט להצביע עליה בויטרינה)

חוץ מברוסקטות, אנחנו תמיד מזמינים גם קלמרי א-לה פלאנצ'ה

לא משנה כמה אכלתם, אל תוותרו על קינוח! ותזמינו את עוגת הבית המדהימה! (תבקשו – "ראסקון דה לה קאזה") עוגת ספוג לבנה, ספוגה ברום (או אולי וויסקי בעצם… אבל מה זה חשוב), עם קרם וניל בפנים, ולמעלה שכבת קרמל שרוף. מוגשת עם סירופ קרמל וקצפת

כתובת: Rambla de Catalunya 18

מסעדות בברלונה

Ciutat Comtal תמונה באדיבות טליה הדר

ברצלונה

Nino Viejo | מסעדה מקסיקנית

מעוצבת מדליק, אוכל מקסיקני אותנטי, מנות מיוחדות – מסעדה מעולה!

מסעדה מפתיעה ומצוינת שהגענו אליה חצי במקרה ויצא שזו היתה פשוט הפתעה מעולה!! היה כל כך טעים ומיוחד. נהנינו ממש!

מה אכלנו שם?

גוואקומולה קלאסי – על פניו מנה פשוטה של סלט אבוקדו עם טאקוס – אבל מעבר לצורת ההגשה המושלמת, הטאקוס היו ממש טעימים וההוראות היו להניח גם כמה גרעינים וטיפה רוטב חריף מעל האבוקדו – מה שהפך כל ביס לחלום

סביצ'ה דג – לא פחות ממושלם! חריף! חתוך לקוביות דג גדולות – מוגש גם עם טאקוס – באמת אחת המנות הטעימות שנתקלתי בהן!

אכלנו גם מנת "שוט" של סקאלופס מיוחדת ועוד מנה קלאסית של עוף מקסיקני עם שעועית שחורה שהיתה גם מעולה.

כתובת: Avenida Mistral 54-56

רוצים לקרוא המלצות קולינריות נוספות של טליה על ברצלונה? היכנסו לפוסט שלה.

טליה הדר

מסעדה מקסיקנית ברצלונה

Nino Viejo – תמונה באדיבות טליה הדר

הפסקת קפה - Mar de Cava design and coffee

שמעתי ביקורת שהקפה בברצלונה לא טעים. עד שלא אהיה שם לא אוכל לשפוט את איכות הקפה, אבל חברה המליצה לי על בית קפה שהוא גם חנות וגלריה לעיצוב קטלוני צעיר. הקונספט הזה חביב עלי במיוחד, נכנסתי לאתר שלהם והתלהבתי קשות, אז מעבירה את זה הלאה. כתובת: C. Valencia, 293

Mar de Cava - design and coffee

ברצלונה לילדים ובני נוער

שלומית יפת ביאליק, מחברת סדרת המדריכים "המשפחה המטיילת" בה כלול גם מדריך לפירנאים וברצלונה ממליצה על פארקי שעשועים כדרך יעילה לשדרוג טיול משפחתי בברצלונה והפירנאים.

פורט אוונטורה

פארק השעשועים בדרום קוסטה בראווה הוא פארק מעולה. נפלא למתבגרים ועונה על הצורך שלהם בריגושים, אבל יש בו גם מתקנים שפויים לכל המשפחה. יש בו למעלה מ-40 מתקנים בשישה מתחמים. צמודים אליו שני פארקים נוספים – פארק המים קאריב ופארק פאררי לנד החדש, שהוא אקסטרימי לחלוטין.

לרכישת כרטיסים מראש לפורט אוונטורה, פארק קאריב ופארק פאררי לנד

קאמפ נואו

שלומית ממליצה גם למי שאינו חובב כדורגל לבקר באיצטדיון של קבוצת בארסה. האיצטדיון הוא אחד הגדולים בעולם ומוזיאון בארסה מציע סיור מגוון הכולל תצוגה של אלפי גביעים המספרים את סיפור הקבוצה, ביקור בחדרי ההלבשה וכניסה לאיצטדיון.

לרכישת כרטיסים מראש לקאמפ נואו

פארק השעשועים טיבידאבו

אם לא רוצים לצאת מברצלונה, אפשר לבלות בפארק השעשועים טיבידאבו שנמצא על ראש הר טיבידאבו. יש לקחת בחשבון שהפארק מתאים לילדים עד גיל 12.

לרכישת כרטיסים מראש לפארק טיבידאבו

ברצלונה עם ילדים קאמפ נואו

סיורים בעברית בברצלונה

אני רוצה להמליץ לכם על שתי חברות סיורים בעברית בברצלונה, שתיהן נוסדו על ידי יזמיות ישראליות שעברו לגור בבצלונה!!!!

טרוולונה – של רנטה ביסמוט

טרוולונה מציעה מגוון סיורים ושירותים, חלקם על בסיס טיפ וחלקם פרטים, אופרציה לקבוצות קטנות וגדולות וכו.

חוץ מהמיין סטרים. כמו סיור "פאשיניסטה מודרניסטה" – סיור בעקבות גאודי, סיור ברובע הגותי, סיור שנקרא "השילוב הקדוש" בשכונת אל בורן וכו, יש להם סיורים לא שיגרתים כמו סיור גגות, סיור בהר היהודים ומגוון של סדנאות בישול, סיורים קולינריים כמו הסיור "דרך הוורמוט", סיור אדריכלות ועיצוב פנים, שמדריך אותו אריאל ניומן שהוא אדריכל במקצועו , סדנאות רק לנשים כמו: סדנת איפור לנשים  או סיורים המשלבים פעילות גופנית וכו'.

בואו להכיר את רנטה בראיון מיוחד.
האתר של טרוולונה

מ

ברצלולה – של ליאנה קציר

ברצלולה מציעה שמונה סיורים חינמיים על בסיס טיפ בעברית כל אחד נערך באזור שונה בעיר ועוסק בתחומים שונים כמו היסטוריה, אדריכלות, יהדות, אמנות, קולינריה ועוד, למשל סיור לילה ״הצד האפל של ברצלונה״, סיור קרנבל באל רבאל, Off the track – סיור בשכונת גרסיה הבתולית.

יש גם סיורי קונספט בתשלום כמו סיור שוקולולה – סיור שכולו מוקדש למתוקים, סיור טאפאס והעיר הגדולה, סיור מתגלגלולה – סיור אופניים וסיורים מחוץ לברצלונה.

בואו להכיר את ליאנה בראיון מיוחד
האתר של ברצלולה

ההמלצות של ענבל כבירי

ענבל כבירי היא צלמת אוכל ולייפסטייל מוכשרת, מדריכת צילום ובלוגרית, המתגוררת בברצלונה ומעבירה סיורים פרטיים בברצלונה. הכרתי אותה בארץ ואני מחכה להגיע לברצלונה כדי לפגוש אותה שם, בינתיים עוקבת אחריה באינסטגרם. מנות רחוב בברצלונה

אמנות רחוב בברצלונה:

איפה נפגשים קית' הרינג ושף שמצייר על פחיות סודה?
על הקיר, כמובן.

כמו כל עיר בירה שמכבדת את עצמה, גם ברצלונה מחזיקה אוסף מרשים של אומנות רחוב שהיא הרבה יותר מריסוסי גרפיטי ספורדיים ומחתרתיים. פסלים, איורים, ציורים, צילומים מעובדים ומודפסים בטכניקות שונות. את כל אלה ניתן למצוא ברחוב, אם רק נשים אליהם לב.

אמנים בעלי שם וגם פחות מוכרים מעטרים ביצירותיהם שטחים ציבוריים נרחבים בעיקר במרכז העיר, בשכונות אל רבאל, אל בורן ופובלה נואו. הרבה מהם אפשר לראות על תריסי הגלילה של חנויות הנסגרות בשעות הצהריים ובלילה ובפינות הרחובות.

ממליצה בחום להצטרף לאחד מהסיורים המתקיימים בעיר, בהליכה נינוחה, ברכיבה על אופניים או על אופנוע (!)

אמנות רחוב בברצלונה. צילום: ענבל כבירי

צילום: ענבל כבירי

הגיע זמן לישון - מלון פוליצר - Pulitzer

כאשר ההורים שלי נסעו לברצלונה הם ביקשו ממני למצוא להם מלון מרכזי ומעוצב והבחירה המוצלחת (בדיעבד) הייתה מלון פוליצר. המיקום, האווירה הצעירה, העיצוב הקלאסי של הלובי ושל החדרים, מרפסת הגג והמסעדה בחצר-גינה הפכו את המלון למומלץ. כתובת: Bergara 8, Dreta de l'Eixample

Hotel Pulitzer
Hotel Pulitzer

עוד פוסטים על ברצלונה

שלושה ימים בברצלונה – מדריך למטיילים שומרי כשרות – של 'מטיילים בכיפה'

הכל על ברצלונה – של אתר 'הכל על'

הקשר הקטלוני שלי – של 'שמתי לב'

הפירנאים וברצלונה – של 'יולו בלוג'

ברצלונה אלטרנטיבית – מהבלוג 'באמאשלי ניו יורק'

אמנות בסגנון חופשי ברחובות ברצלונה – של אילנה בר

ארמון המוזיקה הקטלאנית – של נטע קלימי עילם

4 ימים בברצלונה – של הילה מתלתלים

ברצלונה למתקדמים – של מיכל בן אריה

עם ילדים בברצלונה – של ילדטבע

הו ברצלונה ברצלונה – של אסנת חן

עשיתי לעצמי חשק מאד מאד גדול להגיע לברצלונה. מכניסה אותה לרשימת המשאלות לשנת 2018.

אם אתם רוצים לדעת על מה אכתוב ב2018 אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה ולקבל ראשונים את הפוסטים החדשים.

מאחלת לכולנו ש2018 תהיה אדיבה, נדיבה וטובה.

** גילוי נאות: הפוסט הזה מכיל גם לינקים לתוכניות שותפים, בהם אתם לא משלמים יותר על המלון או האתר, אבל אם תבחרו להזמין דרך הלינק, אני אקבל עמלה.

תגובות פייסבוק

לקריאה נוספת

14 Comments

עמנואלה 28/12/2017 at 12:46 pm

ברצלונה ברצלונה…. ואם כבר נוסעים אז חייבים ללכת לים ולהסתובב בשכונות לידו

Reply
מיכל מנור 28/12/2017 at 5:04 pm

השכונות שליד הים יפות? מה עם פוסט שלך על ברצלונה?

Reply
ינינה 28/12/2017 at 1:36 pm

שנים…שלא הייתי בברצלונה. פוסט המלצות מעולה.
כבר לפני למעלה מ20 שנה היא היתה עיר מגניבה עם מקומות מעוצבים יפהפיים. נקלענו לבר מטורף בעצוב ובשיק , אבל היינו כאלב סטודנטים תפרנים שנאלצנו לחלוק כוס קולה וצלוחית בוטנים. הגיע זמן לחוויה מתקנת 🙂

Reply
מיכל מנור 28/12/2017 at 5:05 pm

הגיע הזמן באמת, אתם גם יכולים לשלב עם הפירנאים ולהפוך את זה לחופשה משפחתית.

Reply
ענבל כבירי 29/12/2017 at 9:41 pm

מיכל, איזה פוסט משובח!
עשית עבודת מחקר מופלאה.
שמחתי מאוד לתרום את חלקי הצנוע בין שלל ההמלצות כאן.
מחכה לביקור שלך, מקווה שיהיה בקרוב

Reply
מיכל מנור 30/12/2017 at 6:27 pm

ענבל, תודה רבה שהצטרפת לפוסט הזה, ההמלצה שלך היא כלבבי ואת אחת הסיבות בזכותן אני רוצה להגיע לברצלונה כבר ב2018

Reply
חמוטל 30/12/2017 at 10:49 am

ממש עשית לי חשק לברצלונה. היא לגמרי ברשימה ל-2018 ביחד עם עוד מלאא ערים באירופה וניו-יורק והודו (עוד פעם) ;). מקווה להגיע לפחות לשני יעדים מהרשימה

Reply
מיכל מנור 30/12/2017 at 6:24 pm

ברצלונה נכנסה גם לרשימה שלי. זו לא הייתה הכוונה כאשר כתבתי עליה, אבל במהלך הכתיבה זה פשוט קרה 🙂 מאחלת לך להגשים את המשאלה ולהגיע לשני יעדים, לפחות, מהרשימה שלך.

Reply
מיכל 03/01/2018 at 11:02 pm

ברצלונה מעניינת ויפה. אין ספק שיום אחד ואבקר אותה והכיר מקרוב , מקווה שהיום הזה יגיע מהר כי הפוסט עשה לי חשקקקק!

Reply
מיכל מנור 04/01/2018 at 12:33 pm

תודה מיכל, נראית לי עיר קלאסית למעצבות שמתעניינות גם באמנות.

Reply
תמר 09/01/2018 at 9:12 pm

ביקרתי כבר פעמיים בברצלונה, וכל הטיפים האלה לגמריי עושים לי חשק לחזור!!

Reply
מיכל מנור 09/01/2018 at 9:45 pm

תודה רבה…לי הם עשו חשק סוף סוף לבקר בה…לא ברור איך לא עשיתי זאת עד כה.

Reply
Yuliah 20/05/2019 at 11:05 pm

שוב! הכל בחיים טיימינג. טסה לברצלונה בים שישי הקרוב 🙂 תודה רבה על הפוטס מיכל! רק נשאר לבחור מה אפשר להספיק -)

Reply
מיכל מנור 21/05/2019 at 7:57 am

לגמרי הכל טיימינג…:-) תהני בברצלונה. נתראה בחמישי.

Reply

Leave a Comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

לורשה

מוזמנים להמשיך לראות עולם

הצטרפו לרשימת התפוצה

וקבלו למייל דיוורים עם:

המלצות על יעדים ומקומות נחמדים

מידע על מסלולים והשראה לטיולים