יפעת קלאורה – סיורי יין ואמנות באיטליה וישראל

05/01/2022
Roam and View by Yifat Kalaora

Roam and View המותג של יפעת לסיורי בוטיק

אני אוהבת לשים דגש על גילוי עולם היין תוך כדי שהייה בטבע והפעלת כל החושים

 

מה הרקע שלך?

בעלת תואר ראשון בתולדות האמנות מאוניברסיטת תל-אביב, בוגרת קורס הדרכה מטעם המועצה לשימור אתרים, בעלת רישיון הדרכה איטלקי, מוסמכת כסומלייה מטעם Fondazione Italiana Sommelier.

 

מתי ולמה התחלת להדריך סיורים באיטליה?

לפני כ-7 שנים קיבלתי מלגה לחצי שנה ללימודי איטלקית באיטליה מטעם משרד החוץ האיטלקי, ותוך כדי הלימודים הבנתי שאני רוצה לחוות עוד מארץ המגף. בתום הלימודים עברתי לרומא, שם עבדתי בשגרירות הישראלית ובמהלך התקופה הזו הוצע לי להדריך טיולים בעיר מטעם חברה בבעלות ישראלית. כך חזרתי אל מקצוע ההדרכה בו עסקתי בארץ לפני המעבר לאיטליה, ואף יצאתי לדרך עצמאית עם מותג הסיורים שלי: Roam and View.

 

אלו סוגי סיורים יש לך באיטליה?

אני מדריכה הן סיורים לאתרים המרכזיים ברומא, כגון: הכיכרות והמזרקות המפורסמות, הקולוסאום והפורום, מוזיאוני הותיקן ועוד, והן סיורים אותם אני מכנה: "מחוץ לקופסה", למקומות פחות מוכרים בעיר ומאוד מסקרנים, הכוללים גם את רומא המקבילה הנמצאת מתחת לאדמה.

לאחר סיום לימודי הסומלייה, בניתי סיורי יקבים באחד המחוזות האהובים עליי – מחוז אומבריה, המשלבים גם סיורים היסטוריים, אמנותיים וקולינריים בבירת המחוז פרוג'ה, בה חייתי במהלך מלגת לימודי השפה האיטלקית.

Roam and View - סיורי יקבים

 

מתי ולמה התחלת להוציא סיורי יקבים בישראל?

כשהתחילו הסגרים הראשונים באיטליה, הייתה לי תחושה שזה הזמן להיות עם המשפחה שלי, ובמרץ 2020 הגעתי לארץ.

לאחר שהסתיים הסגר הראשון היה לי צורך עז לצאת החוצה אל הטבע וטיילתי בכל הזדמנות אפשרית. הסתקרנתי מאוד גם להכיר את עולם היין הישראלי והתחלתי לבקר ביקבים ברחבי הארץ, תוך גילוי תרבות עשיית יין חדשנית ומרתקת. במהלך הטיולים נולד הרעיון לקיים גם בארץ חלק מהסיורים שאני מדריכה באיטליה, ובניתי כאן מסלול מיוחד של סיורי יין.

מאז הקורונה אני בעצם נמצאת "על הקו" – מדריכה באיטליה כשניתן לטוס אליה בחופשיות ובארץ את סיורי היין שלי.

 

ספרי לי על סיורי היקבים שלך בארץ

הסיורים מתקיימים ביקבים באזור הצפון הקרוב, כגון: זיכרון יעקב, חיפה וכו' ובאזורי חבל גזר ושפלת יהודה, כגון: כרמי יוסף, וכמובן גם בעמק האלה. בסיורים אנו מקיימים ביקור עומק ביקב, הכולל סיור בכרם או במתחם הייצור, בו אנו מכירים את התהליך המסקרן של ייצור היין וייחודו של היקב בנוף היקבים הישראליים, ולאחר מכן אנו ממשיכים אל סדנת טעימת יינות מודרכת, בה אנו מתנסים בהערכת יין באמצעות החושים ולומדים כיצד להתאים יינות למאכלים בטעמים שונים.

 

מה מייחד את הסיורים שלך?

באופן כללי אני אוהבת את תחושת 'הביחד' הנוצרת בין המטיילים לביני ולכן אני גם מדריכה בקבוצות קטנות יחסית ואינטימיות (למעט סיורים פרטיים לחברות וארגונים בהתאם לצרכיהם).

כשמדובר בסיורי היין – אני אוהבת לקחת את המטיילים אל יקבי בוטיק פחות מוכרים ובעלי סיפור אישי מרתק, כגון: ייננים שהלכו בעקבות התשוקה שלהם ושינו את חייהם כדי לייצר יין, דורות של חקלאים וכורמים שהחליטו לייצר יין בעצמם ועוד.

בנוסף, אני אוהבת לשים דגש על גילוי עולם היין תוך כדי שהייה בטבע והפעלת כל החושים – דבר המתבטא במיוחד בסדנת הטעימות המודרכת ובהקניית הכלים לשילוב בין יין לאוכל. כשאומרים לי כמה זה כיף לגלות שאפשר לשתות יין אחרת, אני יודעת שעשיתי את שלי.

כשמדובר ברומא, אני אוהבת לחדש כל הזמן ולגלות אתרים המציגים את העיר מזווית קצת אחרת, למי שירצה להכיר גם פנים אחרות ומסקרנות של רומא, בנוסף לאתריה הידועים.

 

 

מה את אוהבת בעבודה שלך?

אני אוהבת להיות בטבע, אני אוהבת את תחושת החופש, הסקרנות והילדיות שעולה בי באתרים השונים בהם אני מדריכה, אני אוהבת את החיבור והתקשורת שנוצרים בין המטיילים לביני ובינם לבין עצמם, והעבודה הזו מאפשרת לי להיות מחוברת במאה אחוז לרגע הנוכחי ולחוויה המשותפת, עם מי שמטייל איתי.

 

מהם התכנונים ו/או החלומות שלך לשנה הקרובה?

אני חולמת למצוא את הנוסחה הנכונה עבורי ליהנות משני העולמות – הארץ המובטחת וארץ המגף, להמשיך ללכת אחרי הסקרנות והלב ולגלות מקומות מרהיבים לחלוק עם המטיילים, וליצור עבורי תחושה של בית ושייכות בכל מקום בו אני נמצאת.

 

ולסיום המלצה על יקב שאת אוהבת במיוחד באיטליה?

אני לא אובייקטיבית, כי מדובר ביקב שבעליו מחזיקים באוסף אמנות מרהיב בוילה הפרטית הצמודה אל מתחם הייצור והכרמים: מדובר ב- Tenimenti d'Alessandro שבקורטונה (מחוז טוסקנה), עם היינות הנפלאים, הנוף המרהיב וחדרי האירוח היוקרתיים למי שירצה לשלב גם לינה במקום.

 

לדף הפייסבוק של יפעת

 

Roam and View המותג של יפעת לסיורי בוטיק

טרמינל » אוכל - מסעדות, סיורים, ספרים, יין, קפה ועוד » יפעת קלאורה – סיורי יין ואמנות באיטליה וישראל

תגובות פייסבוק

לקריאה נוספת

Leave a Comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

לורשה

מוזמנים להמשיך לראות עולם

הצטרפו לרשימת התפוצה

וקבלו למייל דיוורים עם:

המלצות על יעדים ומקומות נחמדים

מידע על מסלולים והשראה לטיולים