אָלֶף – זה אתונה | 72 שעות באתונה

חופשת חורף 72 שעות באתונה - רואה עולם

חופשת חורף - 72 שעות באתונה

"שלא יהיו לך ציפיות מאתונה" הזהירה אותי שלומית, שותפתי לנסיעה "היא עיר מכוערת, לא דומה לערים אירופאיות קלאסיות, יותר בסגנון של דרום תל אביב"

אז הגעתי לאתונה עם אפס ציפיות, בסופה של שנה, שהגדרתי כשנת יוון שלי, שנה בה למדתי לאהוב את יוון על כל גווניה, וכמו שקורה בדר"כ כשרמת הציפיות נמוכה, ההתלהבות מהעיר הייתה גדולה.

יכול להיות שהיא מכוערת, יתכן אף שחלקים ממנה אכן מזכירים את החלקים הפחות יפים של דרום תל אביב, אבל אין ספק שהיא עיר מגניבה ויש בה גם שכונות יפות, ססגוניות ואווירה תוססת, צעירה ומסבירת פנים.

כמו ברלין, גם אתונה, אינה מסתמכת על היופי שלה, אלא על על התוכן והעומק שהיא מציעה למבקרים.

לכבוד תחילתה של 2022, קבלו את כל מה ש"אָלֶף אָלֶף" באתונה:

חופשת חורף באתונה 72 שעות באתונה

תוכן עניינים

איך מגיעים לאתונה?

אלו חברות תעופה מגיעות לאתונה?

איזה לא? ריינאייר, ישראייר, אלעל, אגייאן, בלו בירד, ויזאייר ועוד.

איך מגיעים מהשדה למרכז העיר?

אנחנו לקחנו מונית. עלה לנו 40 יורו וכחצי שעה של נסיעה.

אכסניה יוונית – בתי מלון באתונה

נתחיל בסיבה לנסיעה וגם גילוי נאות. הוזמנתי לסקר את מלונות רשת בראון שנפתחו באתונה בשנה האחרונה.

רשת בראון שלה שלל מלונות בוטיק בישראל, פתחה עד כה ארבעה מלונות באתונה, בקרוב יצטרפו עוד מלונות לקולקציה היוונית ועוד היד נטויה.

אנחנו היינו אורחות של וילה בראון ושל בראון אקרופול.

וילה בראון

לוילה בראון יש מיקום אידאלי, הכי במרכז שיכול להיות. דקה פסיעה ממדרחוב ארמו השוקק וכמה דקות הליכה כמעט מכל מקום שמבקרים בפעם הראשונה באתונה – שכונת הפלקה והאקרופוליס, כיכר סטינגמה, כיכר ושוק מונסטירקי ושכונת פסירי.

המלון שוכן בסמטה קטנה, שקטה וחמודה שיש בה קונדיטוריה, סופרמרקט וכמה מסעדות ובתי קפה.

המלון עצמו הינו בוטיק פר אקלסנס, סהכ 51 חדרים. החדרים וגם החללים הציבורים קטנים, אבל זה לא מפריע, כי יש תחושת אינטימיות נעימה ובזכות המיקום המנצח, רב הזמן במילא רוצים להיות בחוץ.

אני יכולה להקדיש פסקה שלמה על המקלחת המדהימה במלון – אחרי יום שיטוט ארוך כשהרגליים כואבות, המקלחת הנהדרת הייתה בדיוק מה שהייתי צריכה, ואחרי המקלחת, המיטה הנוחה נתנה לי כוחות מחודשים ליום הבא.

העיצוב אלגנטי, רומנטי וקלאסי, עם רמיזות לפריז של שנות השלושים, גווני שחור, לבן וזהב. החדר היה שקט וגם רמת ההחשכה הייתה מעולה.

ארוחת הבוקר מוגשת לשולחן והיא בסגנון של ביסטרו. הצוות מאד אדיב ונחמד ועזר לנו בכל מה שהיינו צריכות.

להזמנת המלון

כתובת: Petraki 26

Villa Brown Ermou Photo Vangelis Paterakis
Villa Brown Ermou Photo Vangelis Paterakis
Villa Brown Ermou Photo Vangelis Paterakis
Villa Brown Ermou. Photos by: Vangelis Paterakis

בראון אקרופול

בראון אקרופול הוא סיפור אחר לגמרי, מדובר במלון שנמצא בכיכר אומוניה, כיכר שהייתה פולארית מאד בשנות השבעים, ירדה מגדולתה בעשורים האחרונים ועוברת לאחרונה תהליך של התחדשות, כולל חידוש של המזרקה, בול כמו ההתחדשות שעברה כיכר דיזינגוף.

ברשת בראון החליטו לבנות את רב בתי המלון שלהם סביב כיכר אומוניה, הן מסיבות כלכליות היות והנדל"ן באזור הזה יחסית זול והן מתוך סיבות אידאולוגיות של התחדשות עירונית.

מבחינת מיקום, לטעמי האיזור של וילה בראון יותר נעים ומרכזי, אבל לבראון אקרופול יש את היתרונות שלו ואחד מהם הוא הגג.

מדובר בגג גדול, ממנו נשקף נוף מרהיב של 360 מעלות של אתונה, האקרופוליס מצד אחד וגבעת הזאבים וכיכר אומוניה מהצד השני. בקומת הגג נמצא הבר וחדר האוכל של המלון, כך שאפשר להזמין משקה ולהתענג על הנוף, במיוחד בשקיעה. עוד על הגג מספר אמבטיות ג'אקוזי אישיות, ערסלים ומיטות שיזוף.

מבנה המלון הוקם בשנת 1960 והיה בעבר מלון מיתולוגי. הוא עוצב מחדש על ידי משרד האדריכלים K-Studio ששימר והדגיש את האלמנטים התקופתיים.

הקונספט של המלון הוא רטרו – חזרה לשנות השישים והשבעים – השנים בהם, כאמור, כיכר אמוניה הייתה בשיאה. עם טלפון חוגה, פטיפון וטפטים בסגנון שנות השבעים על קירות החדרים, כדור דיסקו מנצנץ בלובי ומוזיקת "מוטאון" משלימה המתנגנת ברחבי המלון.

יש במלון 165 חדרים, החדרים מרווחים ויש גם חדרים עם דלת מקשרת, כך שהוא בהחלט מתאים למשפחות.

כמו בוילה בראון, גם כאן המיטה והמקלחת היו נוחות ומפנקות. היה קשה מאד לצאת מהמיטה בשעה שבע בבוקר…אבל הייתה לנו טיסה לתפוס ולא רצינו לפספס את ארוחת הבוקר. ארוחת הבוקר מוגשת כבופה והיא עשירה, מגוונת (ירקות טריים, שלל סוגי גבינות ונקניקים, מאפים מהמטבח היווני ועוד) וקולעת לטעם הישראלי.

גם כאן, הצוות היה אדיב מאד, בפרט הילה, מנהלת המלון, שגורמת לאורחים הישראלים להרגיש בבית, באתונה.

להזמנת המלון

כתובת: Panagi Tsaldari 1 Omonia

עוד שני מלונות ששמתי עליהם עין:

Ergon House – Ergon House הוא מלון בוטיק שכולו שיר הלל לקולינריה ועיצוב. הוא נמצא במיקום מרכזי, בלב אתונה (לא רחוק מוילה ארמו לעיל) ומציע גם ביסטרו ומעדנייה בקומת הקרקע.

The Zillers – מלון בוטיק ארבעה כוכבים שנמצא במרכז אתונה, בשכונת הפלאקה, במבנה יפה שעבר שימור. העיצוב מודרני ונקי והשוס הוא מרפסת גג עם נוף לאקרופוליס

בראון אקרופול: צילום שלומית יפת ביאליק
בראון אקרופול
בראון אקרופול
בראון אקרופול אתונה

אורבניות

אתונה זו אורבניות במיטבה. עיר חיה ונושמת, אחת הערים העתיקות בעולם, בת כ-3,400 שנה, שכל הזמן מתפתחת. ערש התרבות המערבית וערש הדמוקרטיה.

  • עיר רב שכבתית, שנעה בטבעיות בין עבר להווה, שרידים מהתקופה ההלניסטית שוכנים לצד בתי קפה אינסטגרמריים, מסעדות שף מעוצבות דרות בסמוך לטברנות מסורתיות.
  • עיר שהינה מוזיאון פתוח של אוצרות ארכיאולוגיים המשתלבים בצורה טבעית ברחובות העיר.
  • עיר שהחיים המסחריים והתרבותיים שלה מתקיימים בחוץ, ברחובות, בכיכרות, בדיוק כמו האגורה שהייתה באתונה העתיקה.
  • עיר עם עליות וירידות (תרתי משמע), שלוש כיכרות מרכזיות ששומרות על הסדר וביניהן וסביבן מבוך עצום של סמטאות, רחובות, שדירות וסטואות וכל הזמן משהו שם מתרחש ומתחדש.
  • עיר עם אווירה ים תיכונית, בועטת, רועשת, מסלסלת, אבל גם עם חיבור לקלאסיקה אירופאית, בואו לא נשכח שזו העיר שבה הקלאסיקה הזו בעצם החלה…

אתונה הזכירה לי את תל אביב – פסירי היא אחותה התאומה של פלורנטין, בשכונת קולונקי מצאתי את רחובות פרישמן וגורדון, במרכז העיר זיהיתי את אלנבי ומדרחוב נחלת בנימין, שכונת פלקה הזכירה לי את נווה צדק, שוק מונסטירקי הרגיש לי כמו שוק הפשפשים.

נשים רגע בצד את הדימיון לתל אביב, לאתונה יש קסם אורבני ייחודי, לא דומה לאף עיר אחרת שהייתי בה, עיר עם קצב משתנה – המולה וזעם בשכונת פסירי, תנועה ערה ועומס חזותי סביב מדרחוב ארמו ולפתע קלאסיקה מטופחת ונינוחה בפלקה ושלווה ורוגע באנפיוטיקה.

חופשת חורף 72 שעות באתונה - רואה עולם
חופשת חורף 72 שעות באתונה - רואה עולם
מסלולי טיולי באתונה - רואה עולם
חופשת חורף באתונה 72 שעות באתונה

אם אתונה הייתה בנאדם, היא הייתה מבחינתי גבר בן כארבעים-חמישים, אדריכל שעובד כמסעדן ואיש חיי לילה, בן לאב אנגלי ואם יווניה, איש אשכולות שראה עולם, אבל גם מחובר גם למסורת היוונית ומנסה לגשר באופיו החם ובידע שלו על הפערים בין העבר להווה.

סיור אמנות רחוב באתונה צילום: מיכל מנור

אמנות רחוב וגרפיטי באתונה

אמנות רחוב באתונה זה כמו פטיסרי בצרפת. יש בכל פינה, ככה זה שגם המילה גרפיטי הגיעה מיוונית. החל משירבוטים וחתימות (טאגים), דרך אמנות רחוב חתרנית ועד לציורי קיר מוזמנים וממומנים.

כדי להכיר לעומק את סצינת אמנות הרחוב של אתונה הוזמנו לסיור פרטי של חברת גרפיטיול, שלצד סיורי גרפיטי בארץ, הם התרחבו גם לאתונה. הסיור שערכנו היה גרפודיז – סיור שמשלב בין אוכל לאמנות רחוב (שילוב מושלם לדעתי) והעבירה אותו באנגלית קתרינה, בחורה מלאת קסם, שחקנית וזמרת במקצועה, עם ידע רחב מאד על אמנות רחוב ואמנות בכלל ועל המצב החברתי-כלכלי באתונה ויוון.

חופשת חורף באתונה 72 שעות באתונה

אמנות הרחוב באתונה איננה מנותקת מהתהליכים שמתרחשים ביוון בשנים האחרונות, המשבר הכלכלי ביוון ותחושת אי הוודאות והעדר התקווה שאיפיינה אותו הביאה לפריחה של גרפיטי ואמנות רחוב בעיר, המשבר הכלכלי עדיין מאד נוכח על הקירות.

אמנות הרחוב באתונה אינה משמשת רק כמחאה פוליטית או חברתית אלא היא גם דרך של צעירי ואמני אתונה לבטא ולפרוק את אשר על ליבם.

קתרינה הראתה לנו מספר יצירות בשכונת פסירי, שיש בה ריכוז גדול מאד של אמנות רחוב, יצירות אשר מעבירות מסרים חברתיים בנושאים כגון מעמד האישה, עתידם של צעירי אתונה, בעיית הפליטים באתונה, רשתות חברתיות ועוד.

שכונת פסירי, אגב, הייתה בעבר שכונת פועלים שהפכה לשכונה טרנדית, צבעונית ומגניבה, מרכז חיי הלילה של אתונה, עם תמהיל מעניין של מוזנח ומשופץ, ישן ומתחדש, מצד אחד חנויות ובתי מלאכה "כמו פעם" מצד שני ברים ובתי מלון שנראים כאילו הרגע יצאו מהאריזה.

היות ולאמנות רחוב יש משמעות מעבר לצד הוויזואלי והאסתטי, אני חושבת שמאד מומלץ לעשות סיור שחושף את המסרים ואת מאחורי הקלעים של אמנות הרחוב, סיור עם מדריכה מקומית באתונה מאפשר לראות את אתונה מנקודת המבט שלה ושל המקומיים ולקבל הבנה יותר עמוקה על מה שהיוונים עברו ועוברים בשנים האחרונות.

להזמנת הסיורים של גרפיטיול באתונה
לקוראי רואה עולם יש הנחה של 5 אחוז על הסיורים בהקלדת קוד קופון רואהעולם בזמן הזמנה באתר של גרפיטיול
מסלולי טיולי באתונה - רואה עולם
חופשת חורף באתונה 72 שעות באתונה
מסלולי טיולי באתונה - רואה עולם
מסלולי טיולי באתונה - רואה עולם

אוכל – מסעדות, בתי קפה וברים באתונה

אין צורך להרחיב על האוכל היווני – טעים, טעים וטעים (וגם דיי בריא, אם לא מגזימים במטוגנים ומאזנים אותם עם סלט יווני)…

אז בואו נעבור להמלצות על בתי קפה ומסעדות:

Noel – בר קוקטיילים

נואל היה המקום הראשון בו התיישבנו באתונה. זהו בר קוקטיילים אופנתי מאד ולכן רב הזמן הוא עמוס. הוא היה בעבר פסאז' שנסגר וכל החללים שלו הפכו לחלק מהבר. העיצוב שלו מטורף, תחשבו על שילוב של קיטש, רנסנס, אר דקו וחג מולד ותקבלו את מה שהולך בבר. הקוקטיילים היו טעימים, גם המנות שהזמנו לצידם וזו הייתה אחלה פתיחה לטיול.

כתובת: Kolokotroni 59B

Cave of Acropolis

את ארוחת הערב הראשונה באתונה אכלנו בטברנה שיושבת צמוד לאקרופוליס, קו ראשון לנוף. מקום נחמד, האוכל היה מסורתי, טעים ולא יקר.

כתובת: Thrasillou 24

Hoocut – סופלאקי קצת אחרת

במסגרת הסיור של גרפודיז הגענו לHoocut, מסעדת מזון מהיר שמגישה את הסופלאקי, המאכל היווני המפורסם, עם פרשנות מודרנית. כמו למשל סופלאקי פירות ים או סופלאקי צמחוני. היה מאד טעים ואפשר לשבת בפנים או בחוץ.

כתובת: Pl. Agias Irinis 9

Couleur Locale – בר גלריה

אחרי הסיור של גרפודיז, התחיל לרדת גשם, אבל עדיין לא היינו בשלות לחזור למלון, גלית ויינברג, שכבר הייתה באתונה 4 פעמים, לקחה אותנו למקום סודי – בר מעוצב למשעי שנמצא בקומה העליונה של מבנה שהפך לגלריה. אפשר לשבת בפנים או בחוץ על הגג ולראות נוף משגע של האקרופוליס בשקיעה.

כתובת: Normanou 3

– Dopiosמסעדה יוונית מודרנית

אני אוהבת פרשנות מודרנית למנות מסורתיות ואכן בDopios התפריט יווני אבל עם טוויסט. המנות היו מאד טעימות ואהבתי את הנגיעות המודרניות שבאו לידי ביטוי בצורת ההגשה ובשילובים מקוריים. גם העיצוב של המסעדה יפה, היא מוארת ומאד נעים לשבת בה. מומלץ!

כתובת: Skouleniou 1

בית קפה באתונה נואל
ביסטרו באתונה צילום גלית ויינברג

Tazza

סצינת בתי הקפה המעוצבים כמו תפאורה מאד חזקה באתונה. ליד המלון שלנו שכן בית קפה-ביסטרו כזה, בTazza העיצוב מחבר בין סגנון הוינטג' לבין לואי ה14, אבל הכי כייף לשבת בחוץ ולהביט על העוברים ושבים.

כתובת: Angle des rues Pentelis 9 &, Petraki 5

Shedia home

בדיוק מול קפה נואל עם העיצוב המשוגע, נמצא בית קפה בעיצוב נקי ומינמליסטי. זהו בית קפה וחנות לעיצוב הבית שהם חלק ממיזם חברתי, מרכז סולידריות וחדשנות חברתית שתומך באוכלוסיות שונות החל מבעלי צרכים מיוחדים (התפריט למשל הינו בכתב ברייל והשולחנות מתאימים גם לכסאות גלגלים) או דרי הרחוב.

מלבד ההזדמנות ליהנות מתערובות קפה איכותיות ומשקאות (אלכוהוליים או לא), מנות טעימות שעוצבו על ידי שף בעל כוכב מישלן ומוזיקה נהדרת, אפשר גם לשוטט בחנות המתנות  שמציעה מוצרים מעוצבים מחומרים ממוחזרים.

כתובת: Kolokotroni 56

Ergon House

ארגון הוא מלון בוטיק במרכז אתונה שמשמש גם כאגורה מודרנית. מה הכוונה? המלון בנוי סביב מבואה מקורה, מעוצבת בצורה מרשימה, הכוללת מעדנייה שמוכרת מגוון מוצרי מזון (כולל של מותג הבית Ergon House) מוצרים לבישול ואפייה, שוק של ירקות ופירות, מאפייה וגם בר ומסעדה שמציעים מבחר מנות מהמטבח היווני, המתבססות על ההיצע הטרי מן השוק הצמוד.

כתובת: 23, Mitropoleos Street

בית קפה באתונה ארגון האוס
חופשת חורף באתונה 72 שעות באתונה

ארכיטקטורה (ועיצוב)

החיבור המיידי שלי לעיר הוא דרך האדריכלות שלה. סגנון הבנייה של כל עיר מייצר אצלי את הרושם הראשוני שלה. באתונה יש אוסף של סגנונות ארכיטקטוניים (ניאו קלאסי, אקלקטי, בינלאומי, אר נובו, אר דקו ועוד) – העבר הרחוק והקרוב מתמזגים זה בזה ויוצרים חוויה אסתטית שלעיתים מרגישה כמו אוקסימרון ולפעמים לגמרי אורגנית (שמתם לב איך, על הדרך, שילבתי עוד מילים שמתחילים באות אלף שהגיעו אלינו מהשפה היוונית???)

העובדה שאסור לבנות לגובה באתונה מייצרת קו רקיע מאד מסויים, בנוסף, מה שמאפיין לתחושתי את אתונה הוא היותה עיר בתנועה מתמדת, מבנים נטושים עוברים תהליכי שימור ושיפוץ והופכים לבתי מלון, בתי קפה, דירות להשכרה ועוד.  אז נכון, שיש עוד הרבה מאד בתים מוזנחים, שלא לומר חורבות מלאות בשירבוטי גרפיטי, והרבה מהבניינים בעיר מכוערים, אולם, ממבט חטוף של 71 שעות, אני יכולה לומר שמשהו טוב קורה בעיר הזו בתחום ההתחדשות העירונית והקיימות.

לצד ההשקעות הפרטיות, גם עיריית אתונה משקיעה בשימורם של מבנים ציבוריים והקמתם של מוזיאונים ומרכזי תרבות חדשים כדוגמת מרכז התרבות סטאברוס ניארקוס (Stavros Niarchos) המתווספים לאוסף האדריכלי העל-זמני של העיר.

מסלולי טיולי באתונה - רואה עולם
מסלולי טיולי באתונה - רואה עולם
בראון אקרופול
חופשת חורף באתונה 72 שעות באתונה

מבחינת עיצוב פנים, בעיקר של בתי קפה וחנויות – גם כאן יש בליל של סגנונות, ואפשר לתאר את אתונה כעיר אקלקטית (אגב, גם מקור המילה "אקלקטיות" מהשפה היוונית (eklektos) ומשמעותה "לבחור")  – זה מה שנחמד באתונה, כל אחד יכול לבחור למה הוא מתחבר בכל רגע נתון.

אני, למשל, התלהבתי מכמה חנויות עיצוב יפות בשכונת הפלקה (שידועה בחנויות המזכרות שלה), שמוכרות מוצרים של מעצבים מקומיים ומזכרות איכותיות ומיוחדות:

Flâneur Souvenirs & Supplies

Flessa 1, Plaka

Forget me Not

Adrianou 100, Plaka

Pestemal

Adrianou 100, Plaka

Contrust Collective

Skoufou 10, Historic Centre,

מסלולי טיולי באתונה - רואה עולם

אווירת חורף

אם אתונה, אז בחורף. בקיץ הבנתי שהיא מהבילה, מיוזעת, צפופה וחמה. בחורף (בפרט בחורף של קורונה) העיר לא עמוסה בתיירים ומזג האוויר מושלם. בביקור שלנו, בסוף חודש דצמבר, העצים עדיין התעטפו בשלכת זהובה, קישוטי חג המולד שטפו את העיר בשלל אורות ועצי ההדר, שנטועים ברחבי העיר, ניקדו אותה בכתום.

מסלולי טיולי באתונה - רואה עולם

אנשים

בסופו של יום, עיר היא האנשים שעושים אותה. לא משנה כמה העיר תהיה יפה, אבל אם האנשים קרים, אז גם התחושה בעיר מנוכרת. באתונה האנשים חמים, לבבים, חייכנים (מתחת למסיכות) ועל אף המשבר הכלכלי התחושה היא של נדיבות.

מסלולי טיולי באתונה - רואה עולם

אקרופוליס – מגדלור עירוני

אי אפשר לדבר על אתונה מבלי להזכיר את האקרופוליס, אתר מורשת עולמית. מכל מקום בו תהיו בעיר תוכלו לראות את הגבעה המבוצרת המפורסמת. בלילה הגבעה מוארת ומשמשת מעין מגדלור עירוני.

הפרתנון, שניצב בראש האקרופוליס, מביט עלינו מלמעלה, שומר על העיר ורואה את כל  שהתרחש ומתרחש בה.

הפרתנון, אחד הבניינים המפורסמים ביותר בעולם, נמצא כיום בשיפוצים, בשעתו נחשב לכליל השלמות וייצג את פסגת האדריכלות היוונית וסמל הדמוקרטיה.

מוזיאון האקרופוליס ששוכן למרגלות הגבעה, נפתח ביוני 2009, התכנון והעיצוב שלו מתכתב עם מושא המוזיאון, האקרופוליס, כאשר כמעט מכל מקום במוזיאון ניתן לצפות באקרופוליס מזוויות שונות.

כדי לא לפגוע באתר הארכיאולוגי שנמצא בשטח המבנה, נבנה המוזיאון על כלונסאות כאשר קומת הקרקע עשויה רצפת זכוכית המאפשרת הצצה אל השרידים מתחתיה.

במוזיאון נעשה שימוש בבטון חשוף, שיש, זכוכית ומתכת. הוא מאכלס את כל המוצגים ההיסטוריים שנמצאו באקרופוליס משנת 1834 ומספר את הסיפור של התקופות השונות של יוון העתיקה.

הקומה העליונה, קומת הפרתנון, היא גולת הכותרת של המוזיאון – היא בנויה במבנה ובפרופורציות של הפרתנון.

אני בדר"כ לא נוהגת להשתמש בביטוי "ביקור חובה", אבל במקרה של אתונה, ביקור במוזיאון האקרופוליס היא חוויה שלא כדאי להחמיץ.

עוד אתר תיירות ארכיאולוגי שכדאי לבקר בו הוא האגורהכיכר מוקפת במבני ציבור וסטואות ששימשה כשוק וכמרחב לאירועים ציבוריים שונים והיוותה את מרכז החיים של יוון העתיקה.

חופשת חורף 72 שעות באתונה - רואה עולם
מוזיאון האקרופוליס - צילום: מיכל מנור

אומיקרון – אתונה בימי קורונה

חיפשתי מילה שמתחילה באות א' כדי להתייחס לקורונה שהייתה בעת הביקור באתונה

ידידנו האומיקרון, הורייאנט החדש שהפציע בסופה של 2021 השפיע גם על הביקור שלי ביוון. הראנו תו ירוק בכל מקום ועטינו מסכות בפנים ואף בחוץ. איזה מזל שזה כבר מאחורינו, טפו טפו

מסלולי טיולי באתונה - רואה עולם

אותנטי ואהוב

בשורה התחתונה אתונה הרגישה לי אותנטית. עיר שלא מתאמצת יותר יותר מדי להיות מה שהיא לא, אלא חוגגת את מה שהיא כן.

מכל השכונות באתונה בהן הספקתי לבקר בטיול הזה, אהבתי את שכונת הפלקה, שעל אף שהיא נחשבת מאד מתויירת, היא הרגישה לי אותנטית, אולי בגלל החורף, אולי בגלל הקורונה.

אהבתי את החתולים בשכונת אנפיוטיקה, שכונה שקצת נראית כמו כפר באי יווני, וזאת כי היא הוקמה על ידי ועבור בנאים מהאי אנפי (Anafi) שהגיעו לאתונה במאה ה-19 על מנת לבנות ארמון למלך יוון.

אהבתי את כיכר אירון (Iroon) בשכונת פסירי על עצי ההדר שלה ובתי הקפה שסובבים אותה ואת כיכר Agias Irinis, את טיילת Adrianou הצופה אל האגורה והרכבת עם קרונות הגרפיטי ואת רחוב Petraki הקטן והחמוד בו שוכן המלון שלנו.

חזרתי עם טעם של עוד ויש לי הרגשה שעוד אחזור.

חתולים באתונה
חופשת חורף באתונה 72 שעות באתונה
מסלולי טיולי באתונה - רואה עולם

אפילוג

תודה לרשת מלונות בראון על האירוח החם בווילה בראון ובבראון אקרופול, תודה לחברת גרפיטיול ולקתרינה המדריכה על ההזמנה לסיור גרפודיז.

תודה לשלומית יפת ביאליק, חברתי לנסיעה ושותפתי לחדר ולכל החוויות באתונה, שצילמה אותי מיליון תמונות (ראו מטה) ולא ויתרה עד ששתינו היינו מרוצות.

חופשת חורף באתונה 72 שעות בקורונה
קריאה נוספת על אתונה:

את גלית ויינברג, הלוא היא בלוגלית, פגשנו באתונה וטיילנו איתה – זו לה כבר פעם חמישית באתונה ומומלץ לקרוא על סיור עיצוב מיוחד שהיא ערכה שם.

נועה ברנס, מהבלוג ארטרמינל, הצטרפה אלינו ואל גלית מהארץ, לנועה זו פעם רביעית בעיר והיא ממליצה על מרכז התרבות החדש בעיר

הפוסט של עינת הרשקו מאלטרנעטיבה על אתונה גרם לי את הדגדוג הראשוני להגיע לעיר.

זיוה רענן מהבלוג שמתי לב שכנעה אותי להגיע לאתונה בחורף, היא גם יצאה ליום טיול לאי אגינה.

כרמל קמין ממסוף כרמלית הייתה קצת לפני במלונות בראון באתונה וזו החוויה שלה מ48 שעות בעיר.

שילה ברון הייתה באתונה רגע לפני הקורונה ונעזרתי בהמלצות שלה בתכנון.

מוזמנים להצטרף לרשימת התפווצה שלי ולקבל השראה לטיולים

תגובות פייסבוק

לקריאה נוספת

10 Comments

ינינה 10/01/2022 at 8:42 pm

פוסט מקסים ומשמח להפיג בו את אפרוריות החורף! אתונה אולי מזכירה את טל אביב – אבל אין על האקרופוליס. במזויאון האקרופוליס ביקרתי לפני שנים -כשהמוצגים עוד היו בהאנגר. זמן לבוא לביקור מחודש. תודה על ההמלצות המעולות

Reply
מיכל מנור 10/01/2022 at 9:44 pm

אכן האקרופוליס הוא הכותל המערבי של הדמוקרטיה…..זה נהדר שרואים אותו מכל מקום

Reply
יפעת חן 12/01/2022 at 9:17 pm

כל כך נהנית מההמלצות שלך וחוזרת שוב ושוב לפוסטים הנפלאים שלך ❤
לגמרי שומרת את הכתבה הזו לביקור הבא שלי באתונה ❤

Reply
מיכל מנור 28/01/2022 at 12:01 pm

תודה רבה יפעתוש

Reply
איריס 10/01/2022 at 9:19 pm

פוסט מצוין מעשיר ואסתטי . עשית לי ממש חשק לאתונה למרות מגרעותיה הקלות . אהבתי את התמה של האותיות היווניות. מקסים!

Reply
מיכל מנור 10/01/2022 at 9:44 pm

אם לא מצפים לעיר אירופאית קלאסית, אז בקלות קל לאהוב את אתונה

Reply
גלית ויינברג 11/01/2022 at 1:47 am

ידעתי שתאהבי את אתונה. כמה כיף שיצא לנו לטייל בה יחד, גם אם לרגע קט. אתונה תמיד משאירה טעם של עוד, ולא משנה כמה פעמים מבקרים בה. אתונה בהחלט פוטוגנית מאד דרך העיניים שלך. תודה על היוזמה להיפגש ועל הקישור לבלוג.

Reply
מיכל מנור 11/01/2022 at 8:53 pm

כייף שנפגשנו באתונה, כי כעת יש לנו 3 ערים שנפגשנו בהן – ירושלים, תא ואתונה ואולי מתישהו גם מינכן….

Reply
נועה בר-נס 11/01/2022 at 9:14 am

תיארת כל כך יפה את אתונה. היא אכן כל מה שכתבת. איך אפשר לא להתאהב בה? שמחה שיצא לנו לבלות בה יחד 🙂

Reply
מיכל מנור 11/01/2022 at 8:53 pm

בהחלט קל להתאהב בה למרות שהיא דומה לדרום תל אביב…חחחחח

Reply

Leave a Comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

לורשה

מוזמנים להמשיך לראות עולם

הצטרפו לרשימת התפוצה

וקבלו למייל דיוורים עם:

המלצות על יעדים ומקומות נחמדים

מידע על מסלולים והשראה לטיולים