חופשה משפחתית עם ילדים באלפים הצרפתים

קיץ משפחתי במורזין

 

לפני שלוש וחצי שנים התחלתי לתכנן חופשה באלפים הצרפתים  שהייתה אמורה לצאת לפועל בקיץ 2013.

קראתי כמעט את כל החומרים שנכתבו על האזור בפורום משפחות בלמטייל.

הכנתי קובץ וורד מפורט שכלל את שלל הפעילויות באזור ואף התחלתי לברר על אפשרויות לינה בסגנון שלנו.

 

ואז, במפתיע, החלטתי לשנות כיוון ולנסוע לטיול משפחתי בסלובניה עם ילדים.. סלובניה הייתה מדהימה ולרגע אני לא מצטערת על ההחלטה.

מאז הטיול לאלפים הצרפתים נזנח, יעדים חדשים דחקו אותו אחורה, החלפתי מחשב והקובץ אבד ולחופשים הבאים כבר יש לנו תוכניות אחרות.

נזכרתי בערגה שוב בתכנונים שלי כאשר שתי חברות טובות קבעו לנסוע הקיץ לאלפים הצרפתים, עקבתי קצת אחר התכנונים שלהן  ובמקביל הכרתי במקרה את יפעת בן ימיני.

 

חופשה באלפים הצרפתים

יפעת בן ימיני וביתה שחר

 

יפעת בן ימיני, במשותף עם בעלה ניר, הם הבעלים של חברת ג'ירף Giraffe, חברה שמתמחה בתיירות אופניים בחו"ל תחת המותג Club Giraffe

דרך פעילות האופניים שהם מארגנים באלפים הצרפתים, הכירו יפעת וניר את עיירת הסקי מורזין Morzine, שנחשבת לגן עדן לנופש משפחתי, עם מבחר אינסופי של פעילויות הנמצאות ברדיוס הקרוב (בתוך העיירה עצמה או מכסימום בפרבריה כך שדרושה נסיעה קצרצרה בשביל להגיע לכל אטרקציה ואטרקציה) בשילוב עם יופי אלפיני משכר.

מי שנוסע לאלפים הצרפתים על פי רב בוחר להתמקם באזור שמוני ו/או באזור אנסי. יפעת וניר מעלים הצעה קצת שונה, להתמקם דווקא במורזין.

מורזין היא עיירה אלפינית שנבנתה במאה ה16 ושוכנת בגובה 800 מ' סמוך לגבול עם שוויץ. יש בה מגוון מסעדות וחנויות. שדה התעופה הנגיש אליה הוא שדה התעופה של ג'נבה, שנמצא במרחק של שעה ועשרים דקות, אליו מגיעות טיסות איזי ג'ט ואל על.

יפעת וניר מציעים חופשת קיץ משפחתית בדירות נופש במורזין ובכפר השכן Les Gets ורכב שכור.

דירות הנופש מאובזרות וכוללות מקרר גדול, כיריים, תנור, מיקרו וכד'.

אחרי שהרמתי את הלסת השמוטה מהתיאורים שלהם על מורזין ומהתמונות היפות, הזמנתי אותם לספר בשבחו של האזור ולהמליץ על שפע של אטרקציות, אתרי טבע ועיירות בסביבה הקרובה.

 

morzine

morzine

 

"אזור מורזין מציע אינסוף טיולים רגליים" מתארת יפעת "רכיבה על אופניים, שני פארקי חבלים, סוסי פוני, סוסים 'רגילים', שני אגמים לשחייה, באחד מהם גם אפשרות להשכרת קייקים, פארק מים סגור לימי סגריר, מגלשות הרים, קורקינט הרים לגלישה מדליקה במורד, אומגה מטורפת מהארוכות בעולם, מצנחי רחיפה, ראפטינג, קניונינג… …ובטח שכחנו משהו.

את רוב הפעילויות אין שום צורך לתכנן מראש, פשוט קמים בבוקר, מחליטים מה עושים, וקדימה… את מיעוטן, כגון מצנחי רחיפה, קניונינג וראפטינג מומלץ להזמין ערב מראש".

 

חופשה באלפים הצרפתים

 

אטרקציות לכל המשפחה באזור מורזין באלפים הצרפתים:

 

Indiana parc

פארק חבלים שנמצא על שטח די מצומצם, אך מרושת באינסוף מסלולים, הפארק מהווה תעסוקה מופלאה של כמה שעות בשלוש רמות: מגיל 10 (בערך) וצפונה בגבהים של בין 3 ל-6 מטר עם כל מיני מעברים מסובכים, שני מסלולים לילדים צעירים יותר, ומסלול מדליק בו משתעשעים זאטוטים שלדעתי לא עברו את השנתיים.

 

חופשה באלפים הצרפתים

Indiana parc

 

Fantasticable

האומגה המפורסמת של העמק  – כבל מתכת מתוח באורך 1257 מטר, שמתחיל בגובה 2000 מטר וממשיך בגובה 400 מטר מעל העמק, עימו תנועו במהירות של 80- 100 קמ"ש.

 

חופשה באלפים הצרפתים

דרושים אנשים עם אומץ!

 

Aquariaz

פארק מים מקורה ליום גשום. מצד אחד, לא משהו מפואר, מצד שני, אחלה דרך לבלות בוקר גשום ותמורה מלאה לכסף.

 

Paragliding Tandem flight over the Alps

צניחה (עם מדריך צמוד) במצנחי רחיפה. הכי הכי אקסטרים שיש.

 

Lindarets

כפר אלפיני חביב שהגימיק שלו הן עיזים שמסתובבות ברחוב, במסעדות ובחנויות באופן חופשי.

 

אלפים צרפתים

"סליחה אפשר חבילת סוכריות?"

 

 

Lac Montriond

אגם Montriond השקוע בתוך עמק עמוק, נשקף מכמה פסגות באזור ומפאר כרקע לא מעט תמונות. באופן לא ממש מפתיע, הוא מאד יפה גם מקרוב. לנו משום מה לא התחשק לשחות, אבל זו בהחלט אפשרות שרבים במקום בוחרים בה, ואם ממש מתחשק לכם, יש גם קייקים להשכרה.

אגם באלפים הצרפתים

צילום: משפחת פרוכטר

 

אופני הרים

אזור מורזין הוא ה-אתר לרכיבה באירופה – 650 ק"מ של מסלולים מעולים באלפים הצרפתים, לכל הרמות, עם 24 רכבלי אופניים ואפשרויות מגוונות להשכרת אופנים.

 

חופשה באלפים הצרפתים

בדרך אל הרכיבה

 

Les Gorges du Pont du Diable

השלגים המפשירים בהרים שסביב מורזין, זורמים להם בנחל עמוק ויפה עד אגם ג'נבה. הנחל, שבחריצות אין גבול חורץ את הקרקע כבר אלפי שנים, נתקל באיזשהו שלב בהר. היעקפהו? אין מצב! – וכך נחצב באופן טבעי בתוך ההר קניון צר ומאד מאד מרשים שעומקו למעלה ממאה מטרים, בדרך, כדי שיהיה מעניין, נפלה לראש הקניון אבן פצפונת שמשקלה נאמד ב-5,000 טון, שפשוט חוסמת חלק ממנו מלמעלה, וכל שנותר הוא לבנות במקום שביל תלוי עם סולמות וברזלים עבורנו התיירים, ולתת לכולנו ליהנות מהמראה המאד מרשים הזה.

 

Musee de la Musique Mécanique

בכפר Les Gets נמצא מוזיאון למוזיקה מכנית אוטומטית ובו מעל 550 מוצגים מיוחדים שמנגנים באופן מכני.

 

Summer Luge

מגלשות הרים באורך  של כ900 מטר. יש מסלול מהיר ומסלול איטי.

 

*** רשימת 30 מגלשות הרים ברחבי אירופה כנסו -למדריך למגלשות הרים באירופה***

 

האלפים הצרפתים עם ילדים

 

עוד אטרקציות לילדים באלפים הצרפתיים

 

aventure-parc פארק חבלים בעיירה לז'ה

Cascade Aventure פארק חבלים נוסף

קניוניג – טיול רגלי משולב חבלים בתוך נחל גועש

ויה פרטה טיפוס על מצוקים מובטח תוך שימוש בכבלים וסולמות שקבועים בסלע.

מצנחי רחיפה – יש אפשרות גם לצניחת טנדם עם מדריך.

ראפטינג בנהר היורד ממורזין לאגם ג'נבה.

 

8591_295690907222515_1939436355_n

 

וכמובן שבאיזור כולו יש שפע עצום של מסלולי הליכה בכל הרמות ורשת רכבלים שמובילה מטיילים לטרקים בהרים, לצד שמורות טבע עם מסלולים מוסדרים כגון Cirque du Fer à Chevalעמק בצורת פרסה שנחצב על ידי קרחון ובו שורת מפלים הנופלים מהצוקים.

מורזין נמצאת במרחק שעה ורבע משמוני והמון-בלאן ובמרחק שעה וחצי מאנסי היפה.

שמוני ואנסי הם היעדים הפופולארים באלפים הצרפתים ורב האנשים בוחרים כאמור להשתכן בהם, אבל לטעמי אפשר לצאת מהקופסא ולהתמקם לשבוע דווקא במורזין שמציעה ריכוז גדול פעילויות מתחת לאף ואז לעבור לעוד כוכב באזור אנסי.

 

חופשה באלפים הצרפתים

אגם אנסי

 

אגם אנסי

משפחת בן ימיני באגם אנסי

 

כאמור, חברת ג'ירף, מציעה דירת נופש מאובזרת ורכב שכור, נציג ישראלי שיקבל אתכם בהגעה ויהיה שם עבורכם לכל בעיה במשך החופשה וקבוצת WhatsApp באמצעותה תוכלו לקבל online המלצות על אטרקציות ומסלולי טיול.

עוד פרטים: באתר של ג'ירף.

פוסט זה נעשה במסגרת שיתוף פעולה בתשלום עם חברת ג'ירף.

כהרגלי, בזמן שאני עורכת את הפוסט ומכניסה את התמונות, מתחיל לדגדג לי באצבעות להזמין טיסות לג'נבה ולתכנן חופשה במורזין…קיץ 2016 כבר סגור, כפי הנראה גם קיץ 2017, אבל אולי אפשר להתחיל לחלום על קיץ 2018?

 

רוצים להמשיך לפנטז איתי? אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה ולראות עולם:

 

 

לסיום מצרפת מפה של אזור מורזין עם האטרקציות העיקריות:

 

 

 

 

 

תגובות פייסבוק

לקריאה נוספת

4 Comments

נויה קומיסר 03/05/2016 at 8:00 am

פוסט נוסף ונפלא שלך . חוץ מלפגוש בדרך את היידי , פיטר ומריה מצלילי המוסיקה- יש בשפע מהכל. בהחלט שווה לקחת בחשבון כיעד לטיול ירוק ומגוון. תודה גם להיכרות עם חברת ג'ירף שלא שמעתי אודותיה .

Reply
מיכל מנור 03/05/2016 at 10:38 am

תודה רבה נויה, גם אני הרגשתי כמוך שיש באזור הכל ובמקום לפגוש את היידי או מריה אפשר לפגוש את ז'יל וג'ים….

Reply
carina weber 03/05/2016 at 11:30 am

בדיוק לפני כמה ימים אמרתי לאיש שלי שהרבה זמן לא היה לנו טיול של road trip באירופה. לפני המון שנים (15, אבל מי סופר) לקחנו רכב מרומא ונסענו מאיטליה עד אמסטרדם. בדרך עברנו דרך צרפת, שוויץ, לוקסמבורג, בלגיה ומה לא. עברנו שם דרך הרים ועיירות קסומות והפוסט הזה הזכיר לי את הטיול שלנו מאז.

וידוי- אני רוצה כבר שנים לעשות אומגה. אבל משהו רציני כזה. התמונה של האומגה, עשתה לי פרפרים בבטן. אבל מה שהכי עשה לי פרפרים, זה השיר שבחרת בסוף. זה שיר שלגמרי שכחתי ממנו והוא החזיר לי בבת אחת את תקופת הנעורים שלי.

מיכל, פוסט מלא בחוויות, הרפתקאות וחשק לנסוע. כל פוסט שלך, הוא כמו יציאה קטנה לחו"ל.
אז מתי את נוסעת לאלפים?

Reply
מיכל מנור 03/05/2016 at 1:58 pm

כרינוש,
גם לי בא לעשות אומגה, אבל אני מפחדת….בסקוטלנד עמרי והדר עשו מסלול מדהים של אומגות ואני רק צפיתי, בתירוץ שמישהו צריך להיות עם תמר…האומגה בתמונה הראשית של הפוסט מדגדגת גם לי את הרצון לעוף..יום אחד אולי אפרוש כנפיים….:-)

Reply

Leave a Comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

לורשה

מוזמנים להמשיך לראות עולם

הצטרפו לרשימת התפוצה

וקבלו למייל דיוורים עם:

המלצות על יעדים ומקומות נחמדים

מידע על מסלולים והשראה לטיולים