חופשה בטורקיז – סלובניה

טיול משפחתי בסלובניה

חופשה בסלובניה

בסלובניה

בקיץ 2013 בילינו תשעה ימים בסלובניה

מי בנוסעים?

ננ

ע' או בכינוי הרווח אבא – חובב נלהב של שווקי פשפשים, אובסיסיבי לעצים ופרטי בנייה אותנטיים (יש כאלו הרבה בסלובניה ) נהג מיומן, אם כי נוהג להיתקע מאחורי משאיות שנוסעות 40 קמ"ש. אחראי על ארוחות הבוקר.

טט
האתלט – הבן הבכור בן ה11.5  – כשמו כן הוא בתנועה מתמדת, אוהב לאתגר את חוש שיויי המשקל, אחראי על תוכניות הבידור בטיול.

טט
העלמה הקטנה – תולעת ספרים בת 8, בעלת אוצר מילים עשיר המצטמצם ברגעים רבים בטיול ל"מתי מגיעים?" "איפה אוכלים?" "מה אוכלים לארוחת צהרים?" "מתי קונים גלידה?". אחראית על גזרת הממתקים בטיול.

טט
אני – אחראית סדר ומשמעת, אחראית ניווט, אחראית  לוח זמנים (בקיצור השוטר הרע בסיפור), חובבת של בתי קפה.

 

כנסו למדריך סלובניה לטיול משפחתי וקבלו הצעות לאתרים ומסלולים בסלובניה

טט


ממ

למה סלובניה?

חיפשנו יעד לא יקר, עם הרבה מסלולי טבע ומדינה שעוד לא היינו בה.
חברים המליצו על סלובניה כבר לפני כמה שנים, אבל רק אחרי שמצאתי בית ממנו הייתי מרוצה החלטנו על היעד סופית.
הגעתי עם ציפיות מאד נמוכות ומצאתי מדינה מופלאה, יפיפייה, רגועה, נוחה לטיולים ובעיקר בעלת אנשים מקסימים!!!!
סלובניה נכנסה לנו ללב והצטרפה כחברת כבוד במשולש הכולל גם את הולנד ואנגליה.

וו

את הבית בבוהינסקה בלה מצאתי לאחר חיפוש ארוך ומקיף באתר homeaway

טט
הבית היה קרוב למושלם. זה בית ישן שנרכש על ידי אמריקאית ששיפצה אותו תוך כדי הקפדה על שימור ומחווה לפריטים אותנטיים. מכיוון שהיא אמריקאית הושם דגש מאד גדול על נוחות, כמו גם על סגנון כפרי כפי שאנו אוהבים.
הבית מאובזר לחלוטין – כולל מדיח, תנור בישול, מכונת כביסה ומייבש. יש חדר שינה לילדים בקומת קרקע, בה נמצאים גם השירותים וחדר האמבט ועוד חדר שינה להורים בקומה למעלה. כמובן שהיה WIFI שנוצל עד תום.

 




ננ

bohinjska bela: המיקום של בוהינסקה בלה הוא אידאלי. מרחק יריקה מאגם בלד, בלי כל העומס התיירותי והפקקים של בלד, עם אפשרות קלה ונוחה להגיע גם לאגם בוהיני, אולם, זה לא מרחק הליכה ברגל לאגם.
לי באופן אישי גם חסרה האפשרות של הליכה ברגל למאפייה/סופר. אבל בשורה התחתונה, בוהינסקה בלה היא עיירה יפה ואני ממליצה על המגורים בה.

חח

ננ

יום חמישי  –  מנסים להמלט מהחום הכבד

לאחר נחיתה בוינה, לינה בבאד וואסלו ונסיעה ארוכה מאוסטריה עד לבוהינסקה בלה, אנחנו מתעוררים עם שיר בלב ליום הראשון המלא בסלובניה, אלא שבחוץ חםםםם, 37 מעלות, אפילו בארץ יותר קריר….למה לא נסענו לאירלנד….??

אני בודקת בקובץ "תוכניות חירום לימי שרב" ומחליטה שהיום יהיה יום מים. נתחיל בהליכה במים בקניון מוסטניצה ואם יהיה כח נמשיך בטבילה באגם בוהיני.
הג'י.פי.אס שהבאנו מהבית עם סים למזרח אירופה טוען שאין קליטת לוויינים. הוא ימשיך לטעון כך בכל אזור בסלובניה. אנחנו יודעים שהוא משקר וסתם חם לו לעבוד, כי הג'י.פי.אסית של הרכב, זו עם המבטא הבריטי, דווקא עובדת מצויין.
הדרך לאגם בוהיני משגעת ועוברת בכפרים פסטורליים, בינות נחלים ויערות. למרות שזה רק הבוקר הראשון שלנו בסלובניה אנחנו כבר שבויים בקסמה ובכל שנייה מתפעמים "הו כמה יפה פה". ההתפעמות הזו, אגב, לא תעבור לנו עד סוף הטיול בסלובניה.


ננ  ננ

המסלול יוצא מהכפר החמוד סטרה פוזינה stara fuzina. מומלץ לעבור בלשכת התיירות של הכפר על מנת לקבל תדריך איך להגיע לנקיק ולהצטייד במפה.
יחסית אין הרבה אנשים בנקיק, רב המסלול מוצל ועובר ביער לכן החום אינו מעיק כל כך ,אנחנו משתדלים בכל הזדמנות לרדת מהשביל אל שפת הנהר ולשכשך רגליים במים הקפואים כדי להתרענן. זה המפגש הראשון שלנו עם מי הטורקיז של סלובניה שלא משאיר אותנו אדישים.

ננ

ממ
לאחר הטבילה במים מתחיל החלק של המסלול הכולל מעבר על גשרים מעל הנהר, אנחנו מאד אוהבים גשרים, מעדיפים שיהיו קצת מפחידים, אבל גם גשרים "רגילים" מספקים אותנו….
הדרך ביער מכוונת לעבר המפל, באיזשהו שלב אנחנו פוגשים זוג אנגליות ושואלים אותן האם המפל כבר קרוב? הן עונות שיש עוד 45 דקות הליכה ואין טעם ללכת כי הדרך בסוף אינה מוצלת והמפל מאכזב בשל עונת היובש שהייתה לאחרונה.
זה מאד משמח את הקטנה שכרגיל רעבה ורוצה לחזור, אז חוזרים בשביל הנגדי, משכשכים רגליים בנקודה אחרת בנהר. ומסכמים את המסלול כיפה, נעים להליכה, מיטיבי לשכשוך אך לא אתגרי.

טט

ננ

באירופה שיא החום הוא דווקא בשעות 16:00 – 18:00 ומכיוון שכך לאחר ארוחת הצהרים, אנחנו מחליטים להישאר בביתנו ופשוט לנוח…..

בשלב מסוים, החבר'ה יוצאים לטפס על עץ השזיפים לקטוף מהפרי. לפחות הסולם מספק לאתלט חווית טיפוס אתגרית….

 

יום שישי  – מחפשים מפלט מהחום ואוכלים באיטלקית

וו
היום לפי התחזית עדיין חם בסלובניה, אבל קצת פחות מאמש ומה שמנחם שממחר כבר מתקרר משמעותית.וו
אז התוכנית היא לבחור מקום שמראש לא חם בו, קרי: לעלות להרים. אני בודקת בתחזית ובקרנסקה גורה דווקא נעים. 24 מעלות….

אמרתם קרנסקה גורה אמרתם מגלשות הרים ואכן החבורה העליזה שלי עושה שלושה סיבובים של מגלשות ההרים הארוכות  מאד ומדווחת שהן היו מצוינות!!!!!

ננ

לאחר קרנסקה גורה אני מפתיעה את החבורה הרעבה ומציעה להם שנלך לאכול ב..איטליה

עוברים את הגבול לעיירת הסקי הססגונית tarvisio ומתיישבים במסעדה איטלקית אמיתית, הבת מקבלת פטור ליום אחד ואוכלת פסטה ופיצה עם גלוטן ומכיוון שברומא מתנהגים כרומאים, כולנו מקנחים בגלידה איטלקית.
בטרוויסיו יש גם שוק מקורה גדול למדי ותוסס, שמשתלב יפה עם ארוחה איטלקית וגלידה.
ממ
ממ
שכחתי לציין שלבן הזוג יש פטיש לגמדי גינה ובטרוויסיו הוא מגלה את חנות גמדי הגינה הגדולה, לטענת בעל החנות, ביותר באירופה  את הגמדים הם מייצרים וצובעים במקום.
זו חנות מדליקה שכוללת לצד שפע הגמדים גם את כל סוגי החיות, היצורים והדמויות (בעיקר של סרטי דיסני)  שאי פעם ראיתם, ברקע הם משמיעים שירים של סרטי דיסני באיטלקית ובן הזוג אינו יכול לעמוד בפני שלל הגמדים ורוכש גמד רוקסיטי חדש לאוסף.
ננ
צצ

יום שבת  – מסמנים V על עיירות סלובניה

היום, למרבה השמחה, הטמפרטורות צונחות ל22 מעלות. ביום כזה אין כמו לשוטט בעיירות ציוריות, בתי קפה, חנויות, שווקים. אלא שעיירות סלובניה אמנם ציוריות, אבל חנויות ושווקים הן לא הצד החזק שלהן. אנחנו נוסעים בכבישים הצדדים היפים ודוגמים את רדובליצ'ה (יפה אך מתמצה במהירות), קראני (לוותר) וכפר הנפחים קרופה, אותו אנו מוצאים שומם.

ממ
ממ

את ארוחת הצהרים אנו מעדיפים לאכול בעיירה יפה וקצת תוססת…לשם כך נבחרה שקופיה לוקה, לטעמנו העיירה היפה מבין כולן.

ממ
ממ
שימו לב: החנויות בעיירות בסלובניה, כולל שקופיה לוקה, סגורות ברובן גם בשבת.
מצאנו מסעדה איטלקית קטנה ושכונתית שמגישה גם פיצות ללא גלוטן. ולאחר מכן קינחנו בבית קפה נחמד ביותר, השוכן תחת  עץ ערמון
צצ
צצ
אחרי הצהרים אנו חוזרים לכיוון בלד עם תחושה של חוסר מיצוי של היום…השעה רק שבע בערב…ולפיכך מחליטים לעשות סיבוב רגלי סביב האגם.
איזו החלטה נבונה, חונים בקמפינג בלד ויורדים לחוף ההומה שמתחתיו. מפגש ראשון עם ברווזים וטבילת רגליים ראשונית לבדוק מה הטמפרטורה.
צצ
צצ
אם לילדים היה בגד ים זמין הם כבר היו נכנסים לשחות, אך מכיוון שאין כולנו פוסעים בשביל שחולף לאורך הגדה הצפונית, ממש על שפת האגם, אט אט מתחילה השקיעה שהולמת מאד את אגם בלד, כולנו לא מפסיקים לצלם והילדים מעת לעת, ממשיכים בטקס טבילת הרגליים.
צצ

יום ראשון שיגעון…

ממ
בכל שנה יש לי משימה טרום נסיעה  – למצוא לבן הזוג שווקי פשפשים.
השוק שמצאתי הוא הפשפשים בליובליאנה המתקיים בכל יום א' ליד הנהר.
הג'יפאסית מכוונת אותנו בהצלחה לחנייה התת קרקעית בכיכר הקונגרסים, משם שתי דקות ואנחנו לאורך הנהר.
זהו שוק נחמד, מומלץ לחובבי הז'אנר. אני והילדים ממצים אחרי חצי שעה ונשארים לחכות לבעל עוד כשעה על ספסל דובר שירה בסמטה הצופה אל השוק.
ממ
צצ
בן הזוג חוזר עם קופסת פח יפה, שני ווים (שכחתי לציין שיש לו גם חיבה לפרזולים) ומשהו שנראה כמו מחבת ענק. אופס, זה באמת מחבת ענק והוא מסתבר מיועד, למגינת ליבי, להיתלות במטבח שלנו….(עוד נראה).
גדת הנהר תוססת מאד בימי ראשון, כל בתי הקפה פתוחים ומלאים בליובליאנים יפים ויפות שנהנים ממזג האוויר הנעים.
כפיצוי על ההמתנה בשוק, גם אנחנו מתיישבים בבית קפה ב'טיילת' וקונים לילדים גלידה המתהדרת בתואר 'גלידה תוצרת בית הכי טובה בליובליאנה', למרות התואר אני מתאווה דווקא לקפה ברד סטייל ארומה, בליובליאנה לא שמעו לא על קפה ברד ולא על ארומה, הם מציעים לי קפה קר עם גלידה, אני מעדיפה לוותר….
צצ
תת
אחרי השוק העירוני צריך לגוון עם קצת טבע ומכיוון שהיום יום ראשון אנחנו ממשיכים לווליקה פלנינה – velica planina
התוכנית היא כזו, כולנו עולים יחד ברכבל הראשון, אני והעלמה עולות ברכבל הכסאות עד לפסגה ואילו שני הבנים מטפסים רגלית. ומבחינת הבן, עז הרים בגלגולו הקודם, זה מהווה את שיא הטיול.
תת
תת
לאחר מפגש פסגה מרגש בין שני הילדים, אנחנו מטיילים קמעה בין בקתות הרועים הייחודיות לאיזור. במהלך הקיץ אכן מתגוררים במקום רועים "אמיתיים", לחלקם יש אפילו צלחת לוויינית על גג הבקתה…
תת
ממ
תת
מרק גולאש טעים ובירה צוננת במסעדת המקום וכשאנחנו שבעים אנו יורדים מטה ברכבל.

למטה יש כמה וכמה מסלולי טיול בתוך היער, מפאת חוסר זמן רק דגמנו את המסלולים ועל פניו הם נראים שווים, כך שאפשר למלא במקום יום שלם

ממ

ממ

 

תגובות פייסבוק

לקריאה נוספת

4 Comments

רתם 25/08/2017 at 10:03 am

שלום מיכל ותודה על שפע המידע
בשנה שעברה נפתח סניף נחמד של הרשת מרקטור במרכז בוהינסקה בלה וכך יש שם עכשיו מה שאולי חסר בביקוקרכם. ליד המרקטור, נפתח בית קפה קטנטן שמפעילה אותו אשה מקסימה מהמקום, יחד עם סניף דואר. היא פשוט מתרוצצת מהאשנב של הבולים אל עמדת הקפה/בירה. המקום נפתח בשש וחצי בבקר לקפה! אמנם אין שם עוגות מיוחדות או ממש ארוחות, אך נחמד להגיע לקפה הראשון ולקבל מבעלת המקום המון מידע על מסלולים בסביבה. היא נשארת עד אחרון היושבים כך שאם מגיעים בעשר בלילה ומישהו ממשתתפי הטיול עוד מסוגל לאכול גלידה אחרונה – יש

Reply
מיכל מנור 25/08/2017 at 10:49 am

רותם,
תודה רבה רבה על התגובה שלך. אני כל שמחה שחזרת לספר על בית הקפה. אלו בדיוק סוג התגובות שמרגשות אותי…אולי בזכותך עוד נחזור לסלובניה המקסימה…..

Reply
רתם 31/08/2017 at 1:01 pm

סלובניה האינסופית ביופיה

Reply
מיכל מנור 31/08/2017 at 9:23 pm

סלובניה אכן נפלאה. ושוב תודה רותם.

Reply

Leave a Comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

לורשה

מוזמנים להמשיך לראות עולם

הצטרפו לרשימת התפוצה

וקבלו למייל דיוורים עם:

המלצות על יעדים ומקומות נחמדים

מידע על מסלולים והשראה לטיולים