לונדון קולינג

זיכרונות מלונדון

זיכרונות אהבה מלונדון

צצ
השנה מלאו 25 שנה לביקור הראשון שלי בלונדון.
החלטתי להקדיש לעיר האהובה עלי  פוסט מיוחד שיכלול את הזיכרונות מכל הטיולים שלי בלונדון. העיר שבה הכי
הרגשתי בבית. זו שמפת התחתית שלה חקוקה בזכרוני ובליבי.

וזה השיר על לונדון שאני הכי אוהבת:

הה

ספטמבר 1989
 ממ
בילדותי ונעורי גדלתי על לונדון בזכות הספרות האנגלית, סדרות הטלוויזיה של הBBC ובעיקר המוזיקה הבריטית.
אבל הפעם הראשונה שהגעתי אלי הייתה כשהייתי בתחילת שנות העשרים לחיי, בסתיו 1989.
 צצ
סטודנטית לקולנוע וסטודנט לעיצוב גרפי, חובבי מוזיקת רוק בריטי, נוסעים לבקר בעיר הכי תוססת ובועטת שהייתה אז.
מרגרט תאצ'ר סיכמה עשור של שליטה במדינה, עם דור שלם של צעירים שמחו נגדה, להקות הרוק ממנצ'סטר  (הסמיתס, ניו אורדר, סטון רוזס, סימפלי רד ואחרות ) כיכבו, בשווקים יכולת למצוא עדיין ביגוד פאנקיסטי אותנטי ובמוזיאונים
הוצגו תערוכות רטרוספקטיביות של אנדי וורהול. במשך שבועיים תמימים חרשנו את העיר, ביקרנו בכל אתרי החובה וגם ברבים אחרים  (אפילו הלכנו לחפש את האתרים שצולמו בסרטו של אנטוניוני "בלו אפ"). כשחזרנו ידעתי דבר אחד בוודאות – את העיר שלי מצאתי. אח"כ תגיע גם אמסטרדם, אבל לונדון תמיד תישאר האישה החוקית.
 ממ
הכי מתאים עכשיו שיר של הסמיתס על לונדון, לא?

תעלת ריג'נט ושוק קמדן

בובות בשוק?

גני קיו

מרץ 1996

שש וחצי שנים לא ביקרתי בבירת הממלכה ומה זה התגעגעתי…לונדון חיכתה לי מדהימה כתמיד עם להקות הבריט-פופ כגון אואזיס, בלייר, רדיו הד, פאלפ וסווייד.
הפעם נסעתי  אליה עם ע', המטרה: לגרום לו להתאהב בה. לקחתי אותו לחפש עתיקות בשוק פורטובלו (נראה לי ששם דבק בו הג'וק של העתיקות), למוזיאון הקולנוע (זצ"ל), למוזיאון הדגמים והצעצועים (השם יקום דמו), לרוק סירקוס (גם הוא כבר אינו בין החיים) ולמוזיאון העיצוב (יבדל"א).
המשימה הוכתרה בהצלחה – ע' התאהב בלונדון ונשבע לה אמונים.
 ננ

והנה שיר של בלייר על לונדון.

מוזיאון הרוק

מוזיאון הקולנוע

מוזיאון הדגמים

יי

ינואר 1997
פחות משנה לאחר הביקור הקודם בעיר ואנחנו שוב על המטוס ללונדון. לא יכולנו להתאפק. התירוץ: נסיעת עבודה שלי ליריד צעצועים.  לונדון מקדמת אותנו בחורף, קר בחוץ, אך חמים מבפנים.

הבריט-פופ ממשיך לקצור הצלחה, אלבומם השלישי של אואזיס Be Here Now היה לאלבום
שנמכר הכי מהר בכל הזמנים בבריטניה,  במקביל אליהם גם חמש בנות ה"ספייס גירלס" תופסות תאוצה.
קובנט גרדן

אפריל 1998

ושוב  חולפת שנה ואנו המכורים חוזרים ללונדון. אני נוסעת לטיול משפחתי עם הורי
ועם אחותי ואחי ואילו ע' נוסע לטיול בווילס עם אביו ואחותו ומקנח בלונדון. שם אנחנו מתאחדים.
המלון בו אני מתאכסנת עם  משפחתי הוא 'מריוט סוויס קוטג', זכרו את השם הוא יופיע בהמשך.
בטיסה חזרה הבייתה אני קוראת בעיתון כי לינדה מקרטני נפטרה.
השיר הזה מוקדש לה.
little Venice

ניל יארדס
דצמבר 1998

לונדון עוטה לכבודנו קישוטי כריסטמס,
לראשונה אנחנו שוכרים דירה למספר ימים ועורכים קניות בסופרמרקט מקומי שאף הוא מקושט
לחג ומציע מבחר מאכלים ומעדנים מסורתיים. ברדיו משמיעים ללא הרף את Outside  של ג'ורג' מייקל.

דצמבר 1999

זה היה אמור להיות טיול הפתעה. ע' רכש גרמופון במכירה פומבית ונאלץ לטוס ללונדון על מנת להביאו לארץ, הוא החליט להפתיע ולקחת גם אותי לנסיעה, אלא שאני גיליתי את ההפתעה בטעות.
היה זה מזל גדול, כי כל מה שהוא ארז לי לא היה משרת אותי בקור הלונדוני.
הדירה שע' הזמין לנו התגלתה כ'דירה מצרית' וסוכן הדירות מצא לנו דירה מפוארת, בסמוך להייד פארק במחיר מציאה.
את ערב כריסטמס 1999, רגע לפני תחילת המילניום הבא ולפני פרוץ הילדים חגגנו לצלילי רובי ויליאמס. עם חברים
שהתגוררו בעיר. למחרת שוטטנו בעיר ריקה ושוממת כמעט כמו יום כיפור שלנו.

אוגוסט 2011

הפעם הגענו ללונדון עם שני ילדים, ילדה בת 6 וחצי וילד  בן עשר.
שתיים עשרה שנה לא ביקרתי בלונדון, כבר שכחתי איך היא מרגישה, את הריח שלה ואת הקצב הייחודי לה. הגענו לעיר שהשתנתה פלאים, בניינים חדשים נבנו, שכונות במזרח העיר הפכו לאיניות ולראשונה ביקרנו בה בעונת התיירות וחווינו צפיפות והמון תיירים.
אבל הקסם הלונדוני נשמר ואני סחבתי את ע' והילדים לשוטט במקומות האהובים עלי בלונדון ולגלות מקומות חדשים. פסחנו מלהראות לילדים את 'אתרי התיירות המקובלים' וארגנו לעצמנו טיול של לונדון למתקדמים.
החל ממגורים בשכונת המפסטד הנפלאה, דרך הטייט מודרן, מוזיאון הילדות ומוזיאון התחבורה המקסים וכלה בחווית המוזיקה האנגלית בO2.
כמה חודשים לפני הגעתנו התרחשה חתונתם של הנסיך ויליאם וקייט והעיר התמלאה במזכרות מהארוע המלכותי.
במהלך הנסיעה גיליתי להקה אנגלית "חדשה" בשם Arctic Monkeys  בעוד הבכור פיתח טעם מוזיקלי משל עצמו והעדיף את קולדפליי.
 ננ
בקיץ 2011, מספר ימים לאחר שעזבנו את לונדון, פרצו בשכונות המהגרים מהומות, אלימות קשה, הצתות, עליהם למדנו מהטלוויזיה אשר בקוטג' שלנו בקוטסוולדס.
חלון בשכונת המפסטד
גני קנסינגטון

שוק ספיטלפילדס

הייד פארק

מוזיאון התחבורה
תת
אוגוסט 2014
 ממ
הקיץ הנוכחי הגענו ללונדון ללילה אחד בלבד. הסיבה  בזכותה סיימנו את הטיול בלונדון הייתה המופע המדהים 'לט איט בי'. השהות הקצרצרה שלנו בעיר היתה בטעם נוסטלגי מה.
שוב העדפנו להתאכסן בצפון השבע של העיר.
בחרתי לחזור למלון מריוט סוויס קוטג', אותו זכרתי לטובה ואכן המלון לא איכזב. ואני ממליצה עליו בחום.
הביקור, כאמור, היה קצר מדי והעיר הייתה פקוקה מתיירים ומהגרים. ברחובות הראשיים כמו ריג'נט, אוקספורד ופיקדילי היה קשה להסתובב מרב דוחק, חנות הצעצועים המלי'ס הייתה עמוסה בבני דודים עשירים ממדינות המפרץ,  לפיכך בחרנו לשוטט בסמטאות הקטנות כמו מתחם רחוב קרנבי שמתהדר במגוון חנויות מיוחדות, בתי קפה ומסעדות.
רחוב קרנבי
למחרת, לאחר ארוחת בוקר מצויינת יצאנו ברגל לשוק קמדן. הליכה נינוחה של כרבע שעה בשכונת
מגורים נעימה ודרך תעלת ריג'נט הגענו היישר לשוק האורוות שכמעט ולא השתנה מאז המפגש הראשון לפני 25 שנה.

ננ

המתבגר שגילה בנסיעה את הביטלס ופינק פלוייד, תר אחר חולצות שלהן בשוק.
תעלת ריג'נט בכניסה לשוק קמדן

מורחות לק בשוק

ננ
אחרי השוק השבענו את הרעב במסעדה הודית ומשם דרך תעלת ריג'נט המשכנו רגלית לפארק ריג'נט – להוציא אנרגיה, לטייל ולשתות קפה.

הפעם האחרונה בה היינו בפארק הייתה בכריסטמס שנת 1999, זכרנו אותו כשומם וקפוא. הפעם הוא היה צבעוני ומלא חיים.

לפני רבע מאה, הגעתי לראשונה לעיר שמעולם לא הרגשתי בה זרה. אין לי מושג מתי
תהיה הפעם הבאה. אבל אני יודעת שתהיה. ועד אז אפרד מכם בשיר המפורסם של להקת הקלאש
משנת 1979 שמלווה אותי בכל ביקור בעיר.

רוצים לקרוא עוד?

תגובות פייסבוק

3 Comments

לונדון – קישורים | My Blog ינואר 25, 2016 at 5:47 pm

[…] לונדון לא מחכה לי […]

אילת שירי אוקטובר 11, 2016 at 5:07 pm

מיכל, מתכננת עכשיו ביקור בלונדון למאי (כן,,, למדתי לתכנן מראש :)) ודבר ראשון נכנסתי לבלוג שלך.. חשבתי שאני מכירה את הבלוג שלך די טוב, אבל את הפוסט הזה לא הכרתי, הוא כל כך יפה! החיבור המתמשך שלך לעיר הזו, הצילומים שלך, ממש מהלכת קסם! הייתי חייבת לכתוב תגובה, הולכת להמשיך ולחפור בבלוג. אילת

מיכל מנור אוקטובר 17, 2016 at 4:25 pm

איילת, איזה כייף שהבלוג שלי משמש לך קרקע לתכנונים שלך. המון המון תודה, ואשמח לתת לך המלצות ללונדון בפרטי.